مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پارلمان اسلوونی آلنکا براتوسِک (Alenka Bratusek) را با ۵۵ رای موافق و ۳۳ رای مخالف به عنوان نخست وزیر جدید این کشور برگزید. آلنکا براتوسِک، که به عنوان اولین نخست وزیر زن اسلوونی و به مدت یک سال این پست را در اختیار خواهد داشت

Alenka Bratusek

به این  ترتیب یانز یانسا نخست وزیر دولت محافظه کار اسلونی جای خود را به خانم براتوسِک، کارشناس امور مالی با گرایش چپ میانه داد.

حزب پوزتیو اسلوونیا (اسلوونی مثبت) خانم براتوسِک هفته گذشته توانسته بود موافقت سوسیال دموکرات ها و نیز دو حزب متحد نخست وزیر یانز یانسا را جلب کند.

آلنکا براتوسِک، که به عنوان اولین نخست وزیر زن اسلوونی و به مدت یک سال این پست را در اختیار خواهد داشت گفت اولین اولویت دولتش «هدایت و رهبری امن اسلوونی تا موعد انتخابات جدید خواهد بود «، انتخاباتی که قرار است سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار شود.

اما آنچه آخرین ضربه را به یانز یانسا وارد کرد رسوایی مالی و مالکیت ملک بود، اتهامی که وی رد می کند.

سیاستهای ریاضتی دولت آقای یانسا از نوامبر سال گذشته نیز اعتراضات شهروندان این کشور را خصوصا در لیوبلیانا، پایتخت، بدنبال داشته است.

اسلوونی، این جمهوری سابق یوگسلاوی، با میلیاردها یورو بدهی، دچار بحران مالی شدید است و از بیکاری که در ۱۴ سال اخیر بیسابقه است رنج می‌برد.

کد خبر 203491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز