پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم ونزوئلا با برگزاری تظاهرات در خیابان‎های کاراکاس پایتخت این کشور، از هوگو چاوز رئیس‎جمهور خود حمایت کرده‎اند.

چاوز

به گزارش پرس تی وی این تظاهرات به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ فوریه سال روز انقلاب سال ۱۹۸۹ برگزار شد.

از نظر هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، قیام سال ۱۹۸۹ آغاز انقلاب سوسیالیستی وی محسوب می‎شود.

نیکلاس مادورو معاون رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی خطاب به جمعیت حاضر در این تظاهرات گفت: « شک نداشته باشید که ما از دستاورد زیبای فرمانده هوگو چاوز دفاع خواهیم کرد.»

وی در ادامه در همین خصوص تصریح کرد: « امروز مردم و نیروهای مسلح از همیشه با یک‎دیگر متحدتر و هم‎صدا تر هستند.»

مادورو این سخنان را در حضور تعدادی از فرماندهان نظامی ونزوئلا که در پشت سر وی ایستاده بودند مطرح کرد تا حمایت خود و نظامیان این کشور را از رئیس جمهور این کشور نشان داده و بر شایعات مطرح شده مبنی بر نارضایتی ارتش از نحوه رسیدگی به بیماری چاوز، خط بطلان کشد.

از سوی دیگر، دیوس دادو کابه یو رئیس مجمع ملی ونزوئلا و یکی از فرماندهان سابق ارتش این کشور که رابطه نزدیکی با ارتش دارد، وجود هرگونه اختلافی میان خود و مادورو را تکذیب کرد.

کابه یو در همین خصوص گفت: «ما با هم برادر هستیم و همگی فرزندان چاوز محسوب می‎شویم.»

منتقدان از نحوه اطلاع رسانی ضعیف در مورد وضعیت چاوز و منتشر نکردن تصاویر وی، ابراز نارضایتی کرده‎اند.

ماریا لوئیزا سانچز از شرکت کنندگان در تظاهرات روز چهارشنبه گفت: « منتقدان خواهان انتشار ویدیوهایی (از چاوز) هستند اما حتی اگر این ویدیوها منتشر شوند، روز بعد می‎آیند و هریک می‎خواهند شخصا با او ملاقات کنند.»

از زمان بازگشت چاوز به ونزوئلا در تاریخ هجدهم فوریه پس از دو ماه اقامت در کوبا برای درمان سرطان، تظاهرات روز چهارشنبه 91/12/09 اولین تجمع حامیان وی محسوب می‎شود.

دولت ونزوئلا اعلام کرده است که چاوز از عفونت دستگاه تنفسی رنج می‎برد اما در عین حال هم از طریق برگزاری جلسات و هم از طریق مکاتبه با مشاوران خود ارتباط برقرار می‎کند.

قیام سال ۱۹۸۹ مردم ونزوئلا پس از آن اتفاق افتاد که کارلوس آندرس پرز رئیس جمهور وقت این کشور هزینه‎های سوخت و حمل و نقل عمومی را افزایش داده و اعتراضات مردمی را مورد سرکوب قرار داد.

بر اساس آمار و ارقام رسمی به ثبت رسیده، در جریان سرکوب اعتراضات مردمی در زمان پرز، ۲۷۶ تن جان خود را از دست دادند هرچند که گروه‎های حقوق بشری از کشته شدن یک هزار تن از مردم خبر داده‎اند.

کد خبر 203472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز