همشهری آنلاین: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ایران بازار مناسبی را برای گردشگری مصر ایجاد خواهد کرد، گفت: پس از 34 سال ایران و مصر در زمینه گردشگری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ایران و مصر

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری میان دو کشور ایران و مصر امروز میان محمد شریف ملک زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و هاشم زعزوع وزیر گردشگری به امضا رسید.

محمد شریف ملک زاده در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه بر اساس توافقات موجود در این تفاهم نامه، زمینه‌های لازم برای رشد و شکوفایی گردشگری میان ایران و مصر فراهم می‌شود، گفت:بعد از 34 سال برای نخستین بار در تاریخ ایران و مصر دو کشور در زمینه گردشگری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه خدمات گردشگری از طریق دفاتر و خدمات گردشگری به صورت تور در هر دو کشور انجام می‌شود، به منظور تسهیل تردد دو سویه برای گردشگران دو کشور تسهیلات لازم را نیز در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه ایران به صورت یک طرفه ویزا و روادید برای حضور گردشگران مصری در ایران را لغو کرد، گفت: این دو کشور برای آشنایی تورها و آژانس‌های مسافرتی با جاذبه‌های گردشگری یکدیگر دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کنند و نخستین دور از سفر آشناسازی گروه مصری با جاذبه‌های گردشگری ایران آغاز شده است.

ملک زاده ادامه داد: ایران بازار مناسبی را برای گردشگری مصر ایجاد خواهد کرد، مردم ایران به سفر علاقه بسیاری دارند و با توجه به جاذبه‌های تاریخی مصر حتما به این کشور سفر خواهند کرد.

وی بیان کرد: پس از 34 سال گردشگری میان ایران و مصر جان گرفت و از این پس شاهد حضور گردشگران مصری در ایران خواهیم بود.

کد خبر 203461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز