دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: روز دوشنبه 23 آوریل(سوم اردیبهشت) در سه عملیات تروریستی جداگانه در عراق حداقل 42 عراقی جان خود را از دست دادند و بیش از 60 تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز خشونت‌های دیروز عراق با حمله به دفتر حزب دموکراتیک کردستان عراق در یکی از روستاهای شهر موصل همراه بود که بیشترین تلفات را با مرگ 25تن در بین حوادث تروریستی دیروز عراق بر جای گذاشت.

در حالی که عراقی‌ها نگران افزایش خشونت‌ها و ثمربخش نبودن طرح امنیتی مشترک دولت عراق و ارتش ایالات متحده برای کاهش ناآرامی‌ها در این کشور هستند وزارت دفاع انگلیس روز گذشته و پس از انهدام یکدستگاه تانک سنگین ارتش انگلیس در عراق از دستیابی گروه‌های شورشی به توانمندی نابودی این تانک‌ها ابراز ناخرسندی کرد.

بامداد 17 فروردین یکدستگاه تانک سنگین چالنجر 2 ارتش انگلیس که در حال انجام عملیاتی در حومه غربی بصره بود به دلیل برخورد با مینی ضدتانک از کار افتاد و ترکش‌های این مین با گذر از زره ضخیم این تانک، یکی از خدمه را به شدت مجروح کرد.

ارتش انگلیس که تا روز گذشته از افشای این خبر خودداری کرده بود دیروز از آسیب‌پذیری این تانک‌ها در برابر حملات شورشیان پرده برداشت تا نقطه عطف دیگری در روند ادامه درگیری‌های مسلحانه در عراق رقم بخورد.

تشدید حملات تروریستی

افزایش تعداد جسدهای ناشناس کشف شده در فلوجه، دومین شهر بزرگ استان انبار نگرانی‌ها پیرامون تشدید خصومت‌ها در این شهر را دوچندان کرده است.

به ظاهر دلیل اصلی بالاگرفتن خشونت‌ها عملیات عشایر فلوجه بر ضد تشکیلات القاعده و تلاش آن‌ها برای بیرون راندن اعضای واحدهای وابسته به القاعده از منطقه است.

عشایر این شهر در راستای تصمیم شورای نجات انبار طرد عناصر القاعده از این استان را در دستور کار خود قرار داده‌اند که همین عملیات آمار تلفات در فلوجه و سایر شهرهای استان انبار را افزایش داده است.

اعتراض به ساخت دیوار حایل

ناخرسندی مردم عراق از آغاز عملیات اجرایی ساخت دیوار حائل برای جداسازی منطقه سنی‌نشین العظیمیه بغداد از سایر مناطق این شهر توسط آمریکایی‌ها کماکان به قوت خود باقی است.

مردم و احزاب سیاسی عراق به یک اندازه با این طرح مخالفت کرده‌اند و با افزایش اعتراضات، نوری المالکی نخست‌وزیر خواستار توقف روند اجرایی آن شده است.[جزئیات بیشتر]

کد خبر 20328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز