همشهری آنلاین: سهمیه‌بندی بنزین موجب شد که خودروداران پایان هر سال منتظر پرداخت سهمیه نوروزی باشند، اگر چه وزارت نفت امسال هم برای پرداخت این سهمیه اعلام آمادگی کرده است اما هیچ دستگاهی و سازمانی تقاضای پرداخت سهمیه بنزین نوروزی را به هیات دولت نداده است!

ایسنا نوشت: در سال‌های گذشته یکی از سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها، ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور و یا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تقاضای پرداخت سهمیه بنزین نوروزی را به دولت داده بود اما انگار امسال خبری از تقاضای این سه نهاد مبنی بر پرداخت سهمیه نوروزی نیست.

نوروز سال 1390 هم آخرین سالی بود که سازمان هدفمندی یارانه‌ها 60 لیتر سهمیه بنزین نوروزی را با قیمت هر لیتر 400 تومان به عنوان عیدی بنزینی اختصاص داد و این موضوع در سال 1391 تکرار نشد.

براساس پی‌گیری‌های صورت گرفته از سه نهادی که می‌توانند درخواست سهمیه بنزین نوروز سال 1392 را به دولتمردان ارائه کنند، مشخص شد تاکنون هیچ یک از آنها چنین تقاضایی نداده است.

البته وزیر نفت اعلام کرده است که در صورت تخصیص سهمیه بنزین نوروزی این وزارتخانه مشکلی برای تامین بنزین ندارد.

بر همین اساس مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ذخیره سازی سوخت ایام نوروز و آمادگی این شرکت برای توزیع روزانه تا 100 میلیون لیتر بنزین در روزهای پایانی امسال خبر داد و گفت: مصرف روزانه بنزین کشور در روزهای نخست اسفندماه به طور میانگین به روزانه 65.5 میلیون لیتر رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.

مصطفی کشکولی افزود: پیش بینی می‌کنیم مصرف روزانه بنزین کشور در نیمه دوم اسفند ماه به روزانه 70 میلیون لیتر و در روزهای پایانی سال حتی به روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر هم افزایش یابد.

با وجود ذخایر مناسب بنزین برای تعطیلات سال جدید، کارشناسان معتقد هستند که سهمیه بندی بنزین برای تنظیم مصرف و در نهایت آمادگی برای آزادسای قیمت‌ حامل‌های سوخت طراحی و اجرا شده است و پرداخت سهمیه های مانند تعطیلات نوروز و تابستان و سایر اعیاد موجب اختلال در موفقیت این طرح می‌شود.

کد خبر 203048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز