یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج تحقیق دانشمندان چینی بر روی فضولات حشرات حکایت از وجود فوایدی در این مواد برای سلامت انسان‌ها و رفع برخی بیماری‌ها دارد

فواید چای فضولات حشرات برای انسان

به گزارش ایرنا، در آسیا چای ساخته شده از مدفوع حشرات بسیار محبوب است و مصرف آن به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و فواید آن برای سندرم روده (فلور روده‌ای) و فشار خون بالا توصیه شده است.

شش محقق چینی از 10 سال پیش این مطالعه علمی را به منظور بررسی و تایید مزایای چای تولید شده از فضولات حشرات آغاز کرده‌اند.

در مرحله انجام این تحقیق بر روی مدل‌های حیوانی، فواید زیاد این چای و تاثیر مثبت آن بر کنترل میزان قند، کلسترول و فشار خون بالای کلیوی به اثبات رسید.

علاوه بر این، نوشیدن این چای اجازه می‌دهد تا برخی باکتری‌های مفید برای درمان بیماری سندرم روده‌ای مانند ˈلاکتوباسیلوس ˈ امکان گسترش داشته باشند و در مقابل سایر میکروب‌های مضر مانند ˈاستافیلوکوک ˈ مهار شوند.

فواید و خواص این چای بسیار نزدیک به خواص چای معمولی است زیرا این چای از مدفوع لارو پروانه‌هایی که تنها از برگ‌های چای تغذیه کرده‌اند، ساخته می‌شود.

این پروانه‌ها در ظروف بزرگ پرشده از برگ‌های چای مرطوب پرورش داده می‌شوند، به این صورت که لارو پروانه‌ها تنها از این برگ‌ها تغذیه می‌کنند.

هنگامی که لاروها به پروانه تبدیل شدند، آنها را از این ظروف بیرون می‌آورند و مدفوع جمع شده در پیله‌های خشک و خالی را جمع آوری می‌کنند.

برای تولید یک کیلو چای ساخته شده از فضولات حشرات 10 کیلو چای معمولی باید مصرف شود.

روند پیچیده و سخت تولید این نوع نوشیدنی، قیمت بالای آن را موجب می‌شود . به این صورت که هر کیلو از این چای بین 40 تا 400 یورو قیمت گذاری شده است .

کد خبر 202839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز