یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلیکس بومگارتنر پس از اینکه در ماه اکتبر از مرز میان فضا و اتمسفر زمین به پایین پرید، به صورت همزمان سه رکورد را شکست و اکنون این رکورد‌ها به تایید نهایی فدراسیون جهانی ورزش‌های هوایی رسیده است.

بر اساس گزارش MBC، پرش تاریخی ماجراجوی اطریشی توسط فدراسیون جهانی ورزش‌های هوایی یا FAI رسما به تایید رسید. این فدراسیون به تازگی اعلام کرده بومگارتنر رکورد بیشترین سرعت عمودی، بیشترین ارتفاع خروج و بیشترین فاصله عمودی در پرش آزاد را شکسته است.

این فدراسیون گزارش تیم بومگارتنر که در آن گفته شده بود ماجراجوی اطریشی در پرش خود به سرعت هزار و 357.6 کیلومتر بر ساعت رسیده را به تایید نهایی رساند.

پرش تاریخی فلیکس بی‌باک در 14 اکتبر 2012 در نیومکزیکوی آمریکا انجام گرفت. وی ابتدا به همراه بالونی هلیومی درون کپسولی ویژه به ارتفاع 38 هزار و 969.4 متری کشیده شد و سپس درحالی که لباسی ویژه به تن داشت، تا ارتفاع 36 هزار و 402 متری سقوط آزاد انجام داده و بعد از آن چترش را باز کرد.

با ثبت این رکورد‌های جدید، نام فلیکس بومگارتنر در بخش رکورد‌های FAI در کنار نام افراد مشهوری مانند یوری گاگارین قرار گرفته است.

کد خبر 202819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز