دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق روز یکشنبه 22 آوریل(2 اردیبهشت) پس از بالا گرفتن موج انتقادات دستور توقف ساخت دیوار بتونی به دور یک محله سنی‌نشین در بغداد را صادر کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، این دیوار به طول قریب به 5 کیلومتر توسط نظامیان آمریکایی بر گرد محله سنی نشین ادهمیه در کرانه شرقی رود دجله در حال ساخت بود. [سابقه خبر]

نوری المالکی نخست وزیر عراق که در سفر به چند کشور خاورمیانه به سر می‌برد در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور عمر موسی دبیر کل اتحادیه عرب در اولین واکنش نسبت به ساخت این دیوار اعلام کرد که دستور توقف ساخت این دیوار را صادر کرده است.
المالکی گفت:من با سخت این دیوار مخالف هستم، در نتیجه ساخت وساز آن متوقف خواهد شد.راه‌های دیگری برای حفاظت از منطقه وجود دارد.

المالکی بدون اشاره به واقعه تاریخی خاصی افزود: این دیوار ما را به یاد دیوار‌های دیگری می‌اندازد که با آن‌ها مخالف بودیم.به نظر می‌رسد نوری المالکی در اظهارات خویش به طور تلویحی به دیوار برلین که در زمان جنگ سرد ساخته شد و دیوار حائلی که رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن احدث کرده است، اشاره داشت.

یکی از سخنگویان ارتش آمریکا بدون اظهار نظر خاصی درباره سخنان المالکی اعلام کرد: مسائل امنیتی عراق به طورمتوالی مورد بحث وبررسی قرار می گیرند.

این وقایع درحالی رخ می‌دهند که پس از 10 هفته از آغاز طرح امنیتی عراق همچنان خشونت‌ها به همان شدت سابق ادامه دارند.

کد خبر 20260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز