همشهری آنلاین: سالار عقیلی که از او باید به عنوان پرکارترین خواننده موسیقی سنتی یاد کرد، بعد از اجرا با ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر، دهم اسفند با مجید درخشانی، از معدود نوازندگان چپ دست تار، کنسرتی در زادگاه این آهنگساز خواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر سالار عقیلی  درباره این کنسرت گفت: بخش اول این اجر، به احتمال زیاد بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی در شور و ابوعطا خواهد بود. اما از آنجا که کار بداهه است هنوز شعرهای آن به طور دقیق مشخص نشده است.

وی با بیان این که قطعاتی از مجید درخشانی شاکله بخش دوم کنسرت را تشکیل می‌دهد درمورد دیگر قطعات این کنسرت، بیان کرد: در بخش دوم یکسری از تصنیف‌های قدیمی و همجنین کارهای خودم برای علاقه‌مندان به اجرا گذاشته خواهد شد.

این خواننده جوان موسیقی اصیل کشورمان در، تصنیف‌های بخش دوم کنسرت دامغان را ساخته و تنظیم شده در دستگاه شور، آواز دشتی و بیات اصفهان خواند.

عقیلی با اشاره به این که هیچ‌یک از کارهای مجید درخشانی در کنسرت پیش‌رو تا به حال اجرا و شنیده نشده‌اند، " خوشه چین"، "من طربم" از ساخته های مجید درخشانی و "نرگس مست" از ساخته‌های امیر جاهد را از جمله تصنیف‌های این اجرا عنوان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین تصنیف من طربم پیش از این توسط افراد دیگری از جمله خود درخشانی در آلبومی اجرا شده است و اجرای عقیلی باز اجرایی از این اثر به شمار می‌رود.

مجید درخشانی نوازنده تار و آهنگساز که خود اهل سمنان است در اوایل دهه هشتاد به ایران آمد و گروه خورشید را با بیش از 30 نوازنده شکل داد و اجراهایی با علیرضا قربانی در تهران و چند شهر به صحنه برد و بعد از آن به همکاری بامحمدرضا شجریان  و گزوه  آوا و چند تن دیگر از خوانندگان پرداخت. او از معدود نوازندگان تاری است که با دست چپ مضراب می زند و به همین دلیل استایل او در نواختن با تمامی نوازندگان این ساز که عمدتا با دست راست مضراب می زنند تفاوت دارد، چرا که در نواختن مضراب با دست چپ جای سیم های بم تار با سیم های زیر تغییر پیدا میکند تا نوازنده چپ دست بتواند با دست راست پرده های مورد نظرش را بگیرد.

 کنسرت پنجشنبه هفته آینده 10 اسفندماه در شهر دامغان اجرا خواهد شد.

از طرف دیگر خبرگزاری ایسنا هم گزارش داده است که عقیلی 17 اسفند در سالن برج میلاد کنسرت خواهد داشت تا تاییدی باشد بر پرکاری این خواننده مطرح موسیقی ایران .

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا سالار عقیلی با همراهی ارکستر« راز و نیاز» در سالن همایش‌های برج میلاد تهران به روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت قرار است، سالار عقیلی قطعاتی به یاد ماندنی را که در طول 20 سال فعالیت هنری‌اش مردم با آن خاطره دارند را به اجرا بگذارد.

حریر شریعت‌زاده،همسر سالار عقیلی که دستی چیره در نوازندگی پیانو دارد او را باپیانو در این کنسرت همراهی خواهد کرد.

این کنسرت 17 اسفندماه در دوسانس 18:45 و 21:45 بر گزار خواهد شد. 

کد خبر 202492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز