پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یونان مدعی شد که یک فروند کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه با ورود به عمق آب های این کشور، حریم دریایی یونان را نقض کرده است.

نقض حریم دریایی یونان توسط کشتی جنگی ترکیه

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های خبری محلی، یونان بار دیگر مدعی شد که یک فروند کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه با ورود به به عمق آب های این کشور، حریم دریایی یونان را نقض کرده است.

رسانه‌های خبر یونان گزارش دادند: وزارت دفاع یونان با انتقاد از عملکرد نیروی دریایی ترکیه گفته است؛ کشتی جنگی ترکیه با ورود به عمق آب های یونان از میسر جزیره یونانیˈ کیکلادسˈ واقع در جنوب و غرب یونان وارد آب های یونان و با گذر از جزایر یونانیˈمیکونوˈ و ˈ ناکسو ˈ در جنوب غرب ادامه میسر داده و سپس بسوی جزیره ˈپاروˈ واقع در عمق آبهای یونان و در غرب این کشور حرکت و از آنجا وارد آب های بین المللی و بسوی ترکیه ادامه میسر داده است.

وزارت دفاع یونان دراین باره اعلام کرد: این کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه از ارزروم به سوی آبهای بین المللی حرکت کرده، ساعت 11 بامداد به وقت محلی وارد آبهای یونان و ساعت 14 و 30 دقیقه بعداز ظهر پس از عبور از نزدیکی چندین جزیره یونانی وارد آب های بین المللی شده است.

وزارت دفاع یونان در این باره نیز اعلام کرد: کشتی های جنگی ترکیه سال گذشته میلادی دست کم سه بار دیگر با ورود به آب‌های یونان، میسر جزیره ˈکیکلادسˈ واقع در عمق آبهای این کشور را برای کوتاه کردن میسر خود به سوی شرق مدیترانه انتخاب و با نقض حریم دریایی یونان، از این میسر گذر کرده اند.

بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان به نقل از وزارت دفاع این کشور، نیروی دریایی یونان و گارد های ویژه ساحلی این کشور تمام حرکات این کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه را بدقت زیر نظر داشته‌اند.

کد خبر 202444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز