گروه سیاسی: وزیر اطلاعات گفت: یکی از علل گرانی مقطعی و غیرمتعارف مسکن ورود برخی بانک‌ها به‌خصوص بانک‌های خصوصی و برخی افراد به سرمایه‌گذاری در بخش زمین بوده است.

 غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه  بازدید از شرکت ایران‌خودرو  در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره این‌که چندی قبل رئیس جمهوری وزارت اطلاعات را مأمور کرد درباره مافیای مسکن تحقیق و بررسی کند، آیا وزارت اطلاعات به نتیجه‌ای رسیده و آیا بنا دارد درباره گرانی‌های مسکن به مردم گزارشی بدهد؟ پاسخ داد: گرانی مسکن علل گوناگونی دارد اما بخشی از گرانی این بوده است که برخی افراد سودجو، فرصت‌طلب و بعضاً با  انگیزه‌های مادی اقداماتی را داشتند که سبب افزایش مقطعی و غیرمتعارف قیمت مسکن شد.
به گزارش فارس وی افزود: در این خصوص گزارش‌هایی درباره افراد متخلف برای دستگاه قضائی تهیه شده است و بخشی نیز با صنف‌های مربوطه دنبال و مطرح شده است.  وزیر اطلاعات تصریح کرد: یکی از عواملی که در گرانی مسکن بی‌تاثیر نبوده است ورود برخی بانک‌ها به‌خصوص بانک‌های خصوصی و برخی افراد به فعالیت‌های حوزه مسکن بوده است. در واقع پول‌های زیادی را که در جهت تولید و توسعه صادرات به‌کار می‌برده‌اند به بخش زمین هدایت کرده‌اند و این یکی از علل گرانی‌ها بوده است.
اژه‌ای در عین حال گفت: گرانی مسکن عوامل گوناگونی دارد و نمی‌توان گفت این علت، علت اصلی بوده است. در واقع علل سیاسی و انگیزه‌های مادی نیز در گرانی مسکن تاثیرگذار بودند. وی انتشار کامل این گزارش را مشروط به تکمیل آن در وزارت اطلاعات عنوان کرد.
تردید درصحت ادعای آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه درباره وضعیت تبعه آمریکایی که به ادعای آمریکائی‌ها در ایران مفقود شده و ازکارکنان اف‌بی‌ای (پلیس فدرال آمریکا) بوده است، گفت: اطلاعات جدیدی درباره تبعه آمریکایی به ما داده نشده و آنچه از زبان برخی مسئولان آمریکایی مطرح است، بیشتر درنظرگرفتن فرضیه‌های مختلف است.
درهمین حال وزیراطلاعات درگفت وگو با فارس تصریح کرد: سرنخی ازحضور و یا دستگیری مأمور اف بی‌ای در ایران به دست نیاورده‌ایم و در حال بررسی موضوع هستیم.
غلامحسین محسنی اژه‌ای درپاسخ به سؤالی مبنی براینکه آمریکایی‌ها مدعی دستگیری یک مامور  اف بی‌ای در ایران شده‌ و عنوان کرده‌اند ایران خواستار مبادله وی با عسگری، معاون وزیرسابق دفاع است، گفت: این مطلب صحت ندارد، آنها ادعا کرده‌اند و ما هم موضوع را دنبال می‌کنیم.
کد خبر 20241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز