همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: فعالیت‌ها، اقدامات و همکاری برخی عوامل داخلی دشمن با بیرون از کشور و افراد بیگانه برای ایجاد جنگ روانی از دید وزارت اطلاعات مخفی نیست و نخواهد بود.

وی سه شنبه شب در مصاحبه با خبرنگاران در این وزارتخانه و در پاسخ به سؤالی در ارتباط با قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬و اهداف دشمن از تحمیل جنگ روانی افزود: دشمن تلاش دارد در شرایط کنونی با استفاده از عوامل داخلی، نفوذی و ستون پنجم خود در کشور جنگ روانی ایجاد کند ولی با هوشیاری ملت و مسوولان این جنگ تاثیر زیادی نخواهد داشت.

وزیر اطلاعات با تاکید این که عوامل دشمن در کشور ما زیاد نیستند، افزود: این عوامل با اطلاعاتی که برای دشمن جمع‌آوری می‌کنند و با سیگنال‌های غلطی که در اختیار آن قرار می‌دهند، متأسفانه در جهت خواست آمریکا، صهیونیسم و اسرائیل حرکت می‌کنند.

وی هشدار داد: در صورتی که این عوامل دست از فعالیت‌های خود برندارند، وزارت اطلاعات بر اساس وظیفه و مصوبات شورای عالی امنیت ملی آنها را به مردم معرفی خواهد کرد.

وزیر اطلاعات افزود: این وزارتخانه علاوه بر این اقدام، خیانت‌هایی را که این عوامل به دشمن می‌دهند، افشا و برابر موازین با آنها برخورد کرده و هیچگونه اغماضی در این زمینه نخواهد کرد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این افراد مطمئن باشند که وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با این عوامل، کوتاه نخواهند آمد و بر اساس موازین و به طور قاطع و مؤثر آنان را مجازات خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬بر خلاف موازین حقوقی و ظالمانه است، افزود: دشمن امروز تلاش دارند تا بدون شناخت صحیح از مردم غیور، انقلابی و شهیدپرور ایران و با این ترفند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد ولی باید بداند که مردم ایران زیر بار این کار غیرقانونی نخواهند رفت و بر دستیابی به حقوق مسلم خود تاکید دارند و کوتاه نخواهند آمد.

شناسایی عوامل فرار شهرام جزایری

وزیر اطلاعات گفت: همه عوامل و دست اندرکاران فرار شهرام جزایری از کشور شناسایی و در حال تعقیب هستند و طی ‪ ۸‬تا ‪۱۰‬ روز آینده مشخص می‌شوند.

در پاسخ به سؤالی در خصوص پرونده فرار شهرام جزایری از ایران، افزود: از زمانی دستگیری شهرام جزایری مجرم و در مدتی که مسئولیت پرونده فرار وی از سوی آیت‌الله شاهرودی به وزارت اطلاعات محول شده، اقدامات گسترده‌ای جهت شناسایی عوامل فرار وی صورت گرفته است.

وزیر اطلاعات گفت: این عوامل کسانی هستند که در برداشت پول از موجودی حساب جزایری، تهیه گذرنامه جعلی، خروج غیرقانونی و موارد دیگر دخیل بوده‌اند.

محسنی اژه‌ای افزود: جزایری در زمان حضور در خارج از زندان با استفاده از اسناد جعلی و صوری و با مساعدت برخی افراد که در پرونده قبلی وی دخیل بوده‌اند، توانسته بخشی از موجودی حساب خود را برداشت و از آن در فرار خود استفاده کند که تاکنون یک و نیم میلیارد تومان آن ثابت شده است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: با روشن شدن تمام عوامل دخیل و موثر در فرار جزایری مجرم در روزهای آینده، پرونده به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که جزایری از مدتها قبل تصمیم به فرار داشته است و با برخی از بستگان خود هماهنگی و برنامه- ریزیهایی را انجام داده ولی ابتدا با مانع روبرو شده و پس از برطرف شدن مانع دوباره طرحی برای فرار وی تهیه می‌شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: شهرام جزایری با حیله و نیرنگ و برای فرار خود کاری می‌کند که در برخی از روزها در بیرون از زندان باشد تا بتواند برنامه فرار خود را برنامه‌ریزی و هماهنگ کند.

محسنی اژه‌ای گفت: شهرام جزایری برنامه فرار خود را با بعضی از افراد در داخل و خارج بگونه‌ای تنظیم می‌کند که از دید خود، ماموران نتوانند وی را دستگیر کنند و زمانی که دستگیر می‌شود باور این موضوع برای وی سخت بوده است.

وی تاکید کرد: از زمانی که وزارت اطلاعات ماموریت یافت موضوع فرار جزایری را تعقیب و پیگیری کند و در صورت امکان وی را بازگرداند، ظرف مدت کوتاهی موفق شد تا مسیر خروج غیرقانونی جزایری از کشور و عوامل دخیل در آن را شناسایی کند.

وزیر اطلاعات افزود: ماموران از محل و اتاق خواب جزایری نیز مطلع بودند و در نهایت صبح زود و با صدای ماموران این مجرم از خواب بیدار و دستگیر شد.

محسنی اژه‌ای همچنین در خصوص موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در رهایی و بازگرداندن سه تن از پرسنل نیروی انتظامی از دست اشرار نیز گفت: در پی همکاری وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دستگاه سیاسی کشور و برخی از دستگاه‌ها مشخص شد که ربایندگان این افراد اشراری هستند که در مافیای مواد مخدر فعالیت دارند.

وی افزود: در ادامه این کار موضوع از راههای اطلاعاتی و امنیتی دنبال شد و به اطلاع طرف پاکستانی رسید و آنها اطمینان حاصل کردند که نیروهای انتظامی به گروگان گرفته شده در پاکستان نگهداری می‌شوند.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که پاکستان ابتدا از موضوع خبر نداشت، گفت: با اطلاع یافتن پاکستان از موضوع همکاری خوبی صورت گرفت و ماموران عزیز نیروی انتظامی که در زمان انجام ماموریت ربوده شده بودند، تحویل جمهوری اسلامی ایران شدند.

کد خبر 18377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز