همشهری آنلاین: سه گروگان ایرانی در پاکستان آزاد شده و به کشورمان بازگشتند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با تلاش و پیگیری‌های مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) در این وزارتخانه، سه گروگان ایرانی در پاکستان آزاد شده و به کشورمان بازگشتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزارت اطلاعات اعلام کرد: به دنبال عملیات تروریستی اشرار مسلح علیه مأمورین مرزی استان سیستان و بلوچستان در اسفند 1385 با تلاش و پیگیری‌های مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با سازمان‌دهی و اقدامات پنهان و فراگیر در سطح منطقه با هماهنگی و همکاری سرویس امنیتی پاکستان سه نفر از گروگان‌ها که سرباز نیروی انتظامی بودند آزاد و ساعاتی پیش به میهن اسلامی بازگردانده شدند.

در همین زمینه ،سردار محمد غفاری، فرمانده قرارگاه عملیاتی و انتظامی فتح نیز با اعلام خبر تحویل گرفتن سه مأمور نیروی انتظامی ایران که توسط اشرار به پاکستان منتقل و گروگان گرفته شده بودند؛ به خبرنگار ایسنا گفت: سه سرباز نیروی انتظامی که هشتم اسفندماه توسط اشرار به همراه یک استوار در منطقه‌ی رینگیدان ربوده شده بودند بعد از ظهر امروز(دوشنبه) از طریق نماینده‌ی جمهوری اسلامی ایران از پلیس مرزبانی پاکستان تحویل پلیس مرزبانی در میرجاوه شدند.

سردار غفاری افزود: این درحالیست که استوار دوم عیسی جوکار توسط اشرار به شهادت رسیده است و تلاش برای کشف جسد و انتقال پیکر وی به کشور ادامه دارد.

به گفته‌ وی در آدم‌ربایی هشتم اسفندماه دو مأمور نیروی انتظامی نیز به شهادت رسیده بودند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح تصریح کرد:« سه سرباز هم‌اکنون در اختیار مرزبانی ایران قرار دارند و در سلامت کامل به سر می‌برند.»

این چهار مأمور نیروی انتظامی که یک استوار و سه سرباز بودند، 8 اسفند ماه سال 85 ربوده و برابر اطلاعات بدست آمده و اعلام مسؤولان به پاکستان منتقل شده بودند.

در همین زمینه روز دوشنبه مسوولان پاکستانی نیز اعلام کردند که نیروهای امنیتی سه افسر پلیس گشت مرزی ایران را که توسط شورشیان اهل تسنن در فوریه‌ گذشته در بلوچستان ربوده شده بودند را پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسوول سازمان امنیت پاکستان در منطقه کویته مرکز بلوچستان اعلام کرد نیروهای امنیتی سه ایرانی را در نزدیکی مرزهای ایران پیدا کرده‌اند.

این مسوول پاکستانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیروهای امنیتی بنا براطلاعات بدست آمده به منزلی که این سه مرزبان ایرانی با دست‌ها و پاهای بسته در آن نگهداری می شدند حمله کرده و آنها را آزاد ساختند.

وی افزود: این افراد گفته‌اند که نفر چهارم همراه آنها چند روز پیش کشته شده است، اما مکان دفن وی نامشخص است.

بنابر اظهارات این مسوول نیروهای امنیتی پاکستان اثری از ربایندگان بدست نیاورده‌اند

کد خبر 18327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز