چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: آمار کشته‌شدن 800 هزار نفر طی 33سال گذشته بر اثر تصادف جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری تکان‌دهنده است.

تصادف

سید اسدالله جولایی با اشاره به آمارهای 30سال گذشته تصریح کرد: در این مدت، 9میلیون نفر در تصادفات جاده‌ای به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و این در حالی است که در همین بازه زمانی 436هزار راننده به‌دلیل تصادفات راهی زندان شده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تاکنون به‌دلیل سهل‌انگاری هزارها میلیارد تومان خسارت به مملکت تحمیل کرده‌ایم اما هنوز برخی خانواده‌ها به‌عنوان هدیه برای فرزندان بدون گواهینامه خود موتورسیکلت می‌خرند. مدیرعامل ستاد دیه اضافه کرد: طی تحقیق آسیب‌شناسی 10ساله‌ای که توسط ستاد دیه سراسر کشور صورت گرفته است، مشخص شد که 50درصد از افرادی که در زندان‌ها هستند، گواهینامه رانندگی نداشته و 80درصد بیمه‌نامه ندارند.

جولایی افزود: در مجلس هشتم برای تصویب قانون بیمه شخص ثالث بسیار تلاش شد؛ چنان که می‌توان گفت تا قبل از اصلاح بیمه اجباری شخص ثالث در روز 57 تا 60 نفر راننده راهی زندان می‌شدند و این در حالی است که این رقم از 20شهریور سال 87 با بیمه شخص ثالث به روزی دو تا سه نفر راننده کاهش پیدا کرد. وی همچنین به زندانیان مهریه اشاره و اضافه کرد:

در سال گذشته 20هزار نفر به‌دلیل مهریه به زندان رفته‌اند که برای آزادی دو هزار و 134نفر از این بدهکاران مهریه در سراسر کشور هزینه‌ای بالغ بر 10میلیارد تومان فراهم و مشکل رفع شد و این در حالی است که 678میلیارد تومان جمع تعهدات این افراد بود.

کد خبر 202397
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز