چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اصول روزنامه نگاری، آنچه دست اندرکاران باید بدانند و عامه باید توقع داشته باشند عنوان کتابی از انتشارات روزنامه اطلاعات است که توسط حمید زاهدی ترجمه شده است.

book
  • اصول روزنامه نگاری
  • آنچه دست اندرکاران باید بدانند و عامه باید توقع داشته باشند
  • تألیف بیل کواچ تام رزنتیل ترجمه حمیدرضا زاهدی
  • قطع رقعی ، 372 صفحه چاپ اول : 3000 تومان

روزنامه نگاری در جهان، باتوجه به دست آوردهای جدید در عرصه فناوری اطلاعات، دست خوش تغییراتی ژرف شده است. فناوری، دنیای جدیدی را گشوده که به انحصار رسانه‌های رسمی در امر اطلاع رسانی پایان داده است. بخشی از جوامع، اکنون خود در نقش منابع اطلا ع رسانی فعا ل اند و همین برکارکرد و نفوذ رسانه های سنتی اثر گذاشته است.

رسانه های غربی در این زمینه، بیش از جوامع در حال گذار تأثیر پذیرفته اند و سرمایه گذار ی‌های جدید در امر اطلا ع رسانی، چندان به صرفه به نظر نمی رسد. جمعی از استادان روزنامه نگاری آمریکا در سالهای پایانی قرن بیستم در پاسخ به وضع جدید، دور یکدیگر جمع شدند تا راه حلی را برای بحران ایجاد شده بیابند.

از ا ین نشست‌ها، کمیته‌ای بیرون آمد که به آن کمیته روزنامه نگاران علاقه‌مند گفته اند.

آنها با طراحی برنامه‌هایی برای ارتقای دانش روزنامه نگاری، پروژه‌ه‌ای را تحت عنوان اعتلای روزنامه نگاری شکل دادند.(کتاب اصول روزنامه نگاری) در چارچوب پروژه یاد شده، از سوی دو تن از استادان بنام روزنامه نگاری آمریکا، بیل کواچ و تام رزنتیل، تدوین شده ا ست. آنها از رهگذر ده‌ها ساعت گفتوگو و صدها مصاحبه با استادان و پیشکسوتان روزنامه نگاری، به برخی مشکلات این رشته، از نظر حرف های و آموزشی دست یافتند که مطالعه آن می تواند بسیار سودمند باشد

کد خبر 202287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز