سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

گروه بورس: معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ با اعلام خبر‌های خوش برای سهامداران از عرضه قطعی سهام هلدینگ خلیج‌فارس در نیمه‌دوم اسفندماه خبر داد.

طرح بورس

به گزارش همشهری، در اسفند‌ماه امسال بزرگ‌ترین عرضه‌های تاریخ بازار سرمایه ایران در بورس رقم خواهد خورد، در کنار این عرضه بزرگ سازمان خصوصی به‌شدت در تلاش است تا سهام دوباشگاه پرسپولیس و استقلال را همین‌ماه در بورس عرضه کند. عرضه بلوک سهام شرکت فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان که جمعا به پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد در همین‌ماه انجام می‌شود. بزرگ‌ترین عرضه تاریخ بازار سرمایه به هلدینگ خلیج‌فارس اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از 20هزار میلیارد تومان در بورس قیمت‌گذاری شود.

حسن محمدتبار معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ در گفت‌وگو با همشهری درباره عرضه‌های پایان سال در بورس و فرابورس گفت: همه مراحل برای عرضه سهام شرکت بزرگ هلدینگ خلیج‌فارس در بورس انجام شده و سهام این شرکت بزرگ قطعا نیمه دوم اسفند در بورس فروخته می‌شود. او با بیان اینکه شرکت هلدینگ خلیج‌فارس شرکت بزرگی است که فقط در سال مالی گذشته 14هزار میلیارد تومان محصول فروخته است، گفت: پنج درصد از سهام این شرکت به‌صورت خرد در بورس تهران عرضه می‌شود که با توجه به میزان سود سهام این شرکت که چیزی حدود هزار و 400میلیارد تومان است فرصت مناسبی برای سهامداران برای خرید سهام این شرکت است.

وی افزود: سرمایه هلدینگ خلیج‌فارس هفته دیگر از شش میلیارد تومان به مبلغ دوهزار و400 میلیارد تومان ثبت خواهد شد وپس از آن با برگزاری مراسم معارفه زمینه عرضه سهام این شرکت مهیا می‌شود.محمد تبار تأکید کرد: هلدینگ خلیج‌فارس مجموعا 15شرکت پتروشیمی هستند که در مجموع 15میلیون تن محصول تولید می‌کنند.

تلاش برای عرضه دوقلو‌های فوتبال

محمد تبار در مورد عرضه سهام پرسپولیس و استقلال گفت: مهم‌ترین موضوعی که برای عرضه سهام این دو شرکت مانده است تأیید صورت‌های مالی این دو شرکت از سوی سازمان حسابرسی است و ما به‌صورت فشرده در حال برگزاری جلساتی برای فروش سهام این دو شرکت در فرابورس هستیم. او تأکید کرد: اگر در امیدنامه این دو باشگاه طرحی ارائه شود که نشان‌دهنده چشم‌انداز سودآوری این دوباشگاه در آینده باشد سهام آنها در بازار دوم فرابورس فروخته خواهد شد.

فرصت مناسب فولاد خوزستان و ذوب‌آهن

او درباره عرضه بلوک سهام دو شرکت فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان گفت: ما شرایط عرضه سهام این دو شرکت را تغییر داده‌ایم به همین دلیل جذابیت بیشتری برای خرید ایجاد شده است. به گفته او قیمت پایه سهام ذوب‌آهن اصفهان از 498تومان به 480تومان کاهش یافته و شرایط پرداخت اقساط نیز تغییر کرده است. او افزود: سود سال 91شرکت ذوب‌آهن اصفهان از 17تومان به 42تومان در سال 92افزایش یافته است، به همین دلیل سازمان بورس برای دریافت اطلاعات بیشتر نماد این شرکت را در بورس متوقف کرده است که درصورت بازگشایی نمادبلوک سهام این شرکت عرضه خواهد شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ تأکید کرد:بلوک سهام فولاد خوزستان هم 12اسفند در بورس عرضه می‌شود که رقم کل این مبلغ چیزی در حدود سه‌هزار و300 میلیارد تومان است که از این میزان باید 20درصد نقد پرداخت شود و بقیه در اقساط چهارساله. به گفته او با توجه به سود هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان در سال مالی جاری فرصت مناسبی پیش پای سهامداران حقوقی برای خرید سهام این شرکت به‌وجود آمده است.

کد خبر 202179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز