گروه بورس: شرکت فولاد مبارکه اصفهان گوی سبقت را از شرکت ملی صنایع مس ربود و به بزرگ‌ترین شرکت بازار سرمایه ایران تبدیل شد.

بورس

 به گزارش همشهری، روند شتابان قیمت‌ها در بورس بار دیگر ترکیب بزرگان بورس را دستخوش تغییر کرد و شرکت ملی صنایع مس که همین چند‌ماه پیش عنوان نخست بزرگ‌ترین شرکت بورس را از شرکت مخابرات گرفته بود جای خود را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان داد. شرکت مخابرات ایران از سال87 تا چند‌ماه پیش بزرگ‌ترین شرکت بورس تهران محسوب می‌شد و حتی در سال 89 ارزش سهام این شرکت به مرز 17هزار میلیارد تومان هم رسید اما با رشد قیمت سهام شرکت‌های بزرگی چون ملی صنایع مس و فولاد مبارکه اصفهان این شرکت به رده سوم نزول کرد.

بر این اساس روز گذشته ارزش سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به 12هزارو440میلیارد تومان رسید و این شرکت به جای شرکت ملی مس در رده نخست بورس جای گرفت. ارزش سهام شرکت ملی صنایع مس نیز هم‌اکنون 12هزارو245میلیارد تومان است. شرکت مخابرات هم با ارزشی معادل 10هزارو 482میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفته است. پس از این شرکت‌ها، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر به‌ترتیب با 8076، 7852و 7670 در رده‌های چهارم تا ششم بورس قرار گرفته‌اند.

بورس 200هزار میلیارد تومانی

پیش‌بینی می‌شود با عرضه سهام شرکت هلدینگ خلیج‌فارس یا شرکت نفت و گاز تأمین، یکی از این دو شرکت به بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس تبدیل شوند. برآورد‌ها حاکی است که ارزش کل سهام شرکت هلدینگ خلیج‌فارس 20هزار میلیارد تومان است.
سرمایه شرکت هلدینگ خلیج‌فارس در حال حاضر 2400میلیارد تومان وسرمایه شرکت نفت و گاز تأمین 600میلیارد تومان است که قرار است به سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد. به این ترتیب با درنظر گرفتن میزان سودآوری صنعت نفت و پتروشیمی به‌نظر می‌رسد ظرف چند‌ماه آینده با عرضه سهام این‌دو شرکت در بورس ترکیب بزرگان بورس تهران باز‌هم دستخوش تغییر شود و ارزش بورس تهران هم از مرز 200هزار میلیارد تومان فراتر رود.

کد خبر 201669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز