همشهری آنلاین: عضو ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: توزیع ۵ هزار تن پسته به قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان از امروز در نمایشگاه‌های بهاره آغاز شد.

فارس نوشت: یدالله صادقی درباره تشریح وضعیت بازار استان تهران اظهار داشت: وضعیت کلی بازار خوشبختانه روند مثبت و رو به کاهشی دارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و آجیل شب عید تصویب شده است افزود: قیمت مرغ تازه روز گذشته 5800 تومان بوده و امروز متوسط قیمت در سطح خرده فروشی 100 تومان کاهش می‌یابد و در سطح عمده فروشی نیز در میدان بهمن 5500 تومان بوده است که پیش‌بینی می‌کنیم به 4 هزار و 800 تومان امروز کاهش پیدا کند.

صادقی افزود: توزیع مرغ منجمد به شکل گسترده آغاز شده است و علاوه بر توزیع قیمت مرغ منجمد در ستاد تنظیم بازار از 5100 تومان به 4800 تومان کاهش یافته است و از امروز توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره توزیع 5 هزار تن پسته احتکار شده در سطح نمایشگاه‌های تهران به قیمت هر کیلو 30 هزار تومان اظهار داشت:‌ پسته درجه یک امروز در نمایشگاه‌ها با این قیمت توزیع می‌شود.

مهر نیز نوشت: معاون برنامه ریزی استانداری تهران اعلام کرد: از روز سه شنبه عرضه پسته بالای 30 هزار تومان در تهران ممنوع است و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی با 124 تماس بگیرند.

نعمت الله ترکی گفت: بر اساس نرخ مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت پسته درجه یک با نرخ 25 تا 30 هزار تومان در تمامی فروشگاههای خشکبار مجاز است و بیشتر از آن تخلف محسوب شده و بازرسان و ماموران تعزیرات بر اساس قانون با متخلفان برخورد می کنند.

وی افزود: بر اساس حکم تعزیرات حکومتی استان تهران 8 محتکر بزرگ پسته جریمه سنگین شدندو حدود 5 هزار تن پسته احتکار شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازار با قیمت مصوب از روز سه شنبه توزیع می شود.

کد خبر 202079
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز