دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت، هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری این کشور از دیپلمات‌های خود خواسته تا به دنبال بهبود روابط با واشنگتن باشند.

چاوز اوباما

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، اگرچه آمریکا خریدار ارشد نفت ونزوئلا است روابط دو کشور بسیار متزلزل است.

الیاس خائوآ، وزیر امور خارجه ونزوئلا در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: ما خواستار یک رابطه خوب با آمریکا هستیم، نباید عجله کنیم.

از ژوئیه سال 2010 میلادی زمانی که هوگو چاوز کاندیدای تصدی پست سفیر آمریکا را نپذیرفت و وی را به ایراد سخنانی غیرمحترمانه در خصوص دولت ونزوئلا متهم کرد، سفارت آمریکا در پایتخت ونزوئلا همچنان بدون سفیر باقی مانده است. پس از آن هم دولت واشنگتن به تلافی، ویزای سفیر ونزوئلا را باطل کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین اعلام کرد، چاوز از روی چدرتون، سفیر ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی خواسته تا با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن در خصوص احتمال از سرگیری فعالیت سفرا در سفارت خانه‌های دو کشور به گفتگو بپردازد.

وی افزود: این همان مساله‌ای است که رئیس‌جمهوری از ما خواسته انجام دهیم.

با این حال، وزیر امور خارجه ونزوئلا به این نکته اشاره کرد که کاراکاس در خصوص پذیرش یک فرستاده از آمریکا عجله به خرج نمی‌دهد و افزود: ما آموخته‌ایم که بدون یک سفیر آمریکایی به بقا ادامه دهیم.

از سال 1999 میلادی که چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا شده است مقام‌های آمریکایی را به توطئه چینی علیه دولت خود متهم کرده و سیاست خارجی واشنگتن را مورد انتقاد قرار داده است.

این در حالیست که مقام‌های آمریکایی نیز دولت دموکراتیک چاوز را زیر سوال برده و تلاش‌های ونزوئلا را در مقابله با مواد مخدر ناکافی دانسته‌اند.

چاوز در مقابل اعلام کرده که آزادی‌های دموکراتیک در طول 13 سال حکومت وی افزایش یافته و مقام‌های آمریکایی را به سوء استفاده از مساله مقابله با مواد مخدر به صورت یک ابزار و اهداف سیاسی برای ضربه زدن به دولتش متهم کرده است.

کد خبر 202004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز