مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از کارمندان شرکت ذوب آهن اصفهان، به تازگی موفق به اختراع دستگاه پلیس همراه یا جعبه سیاه اتومبیل شد.

این دستگاه بر روی تمام خودروها قابل نصب است و به وسیله آن ضمن اشراف پلیس به صحنه تصادف از ترافیک و خطرهای بعد از تصادف جلوگیری می‌شود.

این سیستم دارای حسگر ضربه پذیر بوده و زمان و محل وقوع تصادف را ثبت می کند. دستگاه مرکزی این وسیله در داخل خودرو نصب میشود و دارای جعبه ضد ضربه و ضد حریق است همچنین 4 عدد دوربین با زاویه 180 درجه در 4 ضلع ماشین نصب میشود که همواره تصاویر اطراف ماشین را از طریق کابل به جعبه سیاه منتقل میکند.

ولی الله عابدی، مخترع این دستگاه توضیحاتی درباره قابلیت های آن داده است. به گفته وی حافظه داخلی این جعبه سیاه همواره قادر است اطلاعات و آخرین تصاویر را به مدت یک ساعت در خود ذخیره کند که توسط یک پورت سریال می توان تمامی این اطلاعات را در کامپیوتر بازیابی کرد.

این اطلاعات عبارتند از: زمان و محل ترمز، سرعت اتومبیل، وضعیت راهنما، دور موتور، انحرافات اتومبیل، رمان و شدت ضربه وارد شده و تصاویر همزمان اطراف خودرو که بر روی مانیتور کارشناس راهنمایی توسط نرم افزاری به صورت همزمان نشان داده می شود.

به گفته مخترع این دستگاه، اطلاعات یاد شده می تواند تا چند هفته در حافظه جانبی ذخیره شود و قابل بازیابی است ضمن اینکه  در تشخیص تصادف  و متخلف کاملا موثر واقع می شود.

کد خبر 20183

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز