همشهری آنلاین: وزیر کشور از طراحی سامانه جامع انتخاباتی کشور خبر داد و گفت: از 24 فرایند انتخاباتی، 23 فرایند آن به صورت کاملاً رایانه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی محمدنجار یکشنبه 29 بهمن ماه در حاشیه همایش استانداران در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: آماده‌سازی زیرساخت‌ها، فراهم کردن محتوای مواد آموزشی برای استان‌ها و آموزش مجریان و دست‌اندرکاران از دیگر برنامه‌های وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضوری حداکثری است.

وی تاکید کرد: شعار وزارت کشور برای برگزاری انتخابات، قانون‌مداری و رعایت امانت‌داری با ایجاد بستری به منظور حضور حداکثری است.

قانون جدید انتخابات اجرا می‌شود

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات ریاست جمهوری 92 بر اساس قانون جدید انتخابات انجام می‌شود، اظهار داشت: این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب، توسط شورای نگهبان تأیید و از سوی رییس‌جمهور برای اجرا به ما ابلاغ شده است بنابراین انتخابات سال آینده بر اساس این قانون اجرا می‌شود.

عضو کابینه دولت دهم خاطرنشان کرد: دکتر احمدی‌نژاد نیز درباره برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری مناسب آن در استان‌ها توصیه‌هایی به استانداران داشتند. رییس‌جمهور همچنین درباره فعال شدن کارگروه‌های کشاورزی استان‌ها به منظور واگذاری زمین و اختصاص تسهیلات به متقاضیان برای فعال شدن ظرفیت‌های کشاورزی استان‌ها به استانداران و توجه به جنگل‌ها تأکیداتی داشتند.

مصطفی محمدنجار با بیان اینکه اختیارات جدیدی به استانداران برای بهره‌برداری از معادن استان‌ها داده می‌شود، گفت: رییس‌جمهور ضمن تأکید بر این مساله از استانداران خواست برنامه‌ریزی لازم را برای تأمین خرید نوروزی مردم در استان‌ها فراهم کنند تا کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین رییس‌جمهور با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی مردم به استانداران برای برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور رفاه هرچه بیشتر مردم و لذت از سفرهای نوروزی دستوراتی داد.

وزیر کشور در ادامه از ایجاد فروشگاه‌های تأمین کالا با قیمت مناسب در سراسر کشور خبر داد و گفت: این فروشگاه‌ها برای جلوگیری از احتکار و مقابله با گرانی و فروش کالاهای مورد نیاز مردم به مناسبت عید نوروز ایجاد می‌شود.

محمدنجار خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور در بخشی از سخنان خود به استانداران بر خدمت‌رسانی با انگیزه و قدرت تا آخرین لحظه خدمت تاکید کرد و گفت فرصت خدمت به مردم و کشور را غنیمت بشمارید و مهم‌ترین مساله برای دولت کار و خدمت به مردم است.

این عضو کابینه دولت دهم در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح مهرآفرین در استان‌ها گفت: این طرح بر اساس قانون و بدون مشکل در استان‌ها در حال اجراست.

کد خبر 201814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز