همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بر اساس قانون جدید برگزار و هیات اجرایی مرکزی انتخابات اسفند تشکیل می‌شود.

نوری مدیر کل انتخابات وزارت کشور

به گزارش ایرنا،حسنعلی نوری در حاشیه همایش توجیهی و آموزشی مجریان انتخابات سه استان کشور در نشستی با خبرنگاران در سمنان افزود: در این مرحله از انتخابات، ارائه کارت ملی همزمان با ارائه شناسنامه الزامی شده است.

وی گفت: مقدمات برگزاری انتخابات نیز باید پنج ماه قبل از پایان دوره شروع شود که این امر در قانون قبلی سه بوده است.

وی در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری رایانه‌ای انتخابات اندیشیده شده اما این امر منوط به تایید و موافقت شورای نگهبان است. نوری گفت: در این زمینه رایزنی با شورای نگهبان در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان‌ها گفت: این دوره‌های آموزشی تاکنون در 15 استان برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است.

وی گفت: طرح تربیت مربیان اجرایی و نیز فناوری اطلاعات نیز در تهران در حال اجراست که این مربیان با معرفی استانداری‌ها، دوره های آموزشی را گذارنده و با قوانین و دستورالعمل‌های انتخاباتی آشنا می‌شوند.

نوری گفت: در این برنامه در مجموع 260 مربی تحت پوشش آموزش قرار می‌گیرند و این مربیان به ازای هر چهار فرمانداری انتخاب شده و آموزش می‌بییند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: آموزش نیروها تا بیست و هفتم اسفند به پایان می‌رسد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان بیست و چهارم خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

کد خبر 202005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز