على مولوى: در روزگار ما، همه‌چیز اینترنتی شده؛ از سایت مدرسه‌ها که این‌روزها حتی تکالیف و آزمون خیلی از مدرسه‌ها در سایتشان اتفاق می‌افتد، تا انتخاب واحد دانشگاه، پر کردن فرم طرح ترافیک، پی‌گیری بسته‌‌های پستی و حتی خرید از سوپرمارکت‌های بزرگ و زنجیره‌ای!

حالا، وقت کلیک‌کردن است!

همه‌چیز در اینترنت اتفاق می‌افتد؛ شبکه‌ای جهانی که قرار است دنیا را به اندازه‌ی یک «کلیک»، کوچک کند و در دست‌های ما قرار دهد.

در این روزگار اینترنتی، خیلی از روزنامه‌ها هم سایت‌های خبری دارند تا هم از سرعت اطلاع‌رسانی در فضای مجازی عقب نمانند و هم بتوانند ارتباطشان را با بخشی از مخاطبان حفظ کنند. با آن‌هایی که امکان خرید روزنامه را نداشته‌اند.

یکی از سایت‌های فعال و پویای روزنامه‌های کشور در این سال‌ها، سایت روزنامه‌ی همشهری است که با نام همشهری‌آنلاین شناخته شده است. این سایت از سوم تیرماه 1385، فعالیتش را شروع کرده است. در معرفی این سایت آمده که این سایت قرار است شهری همیشه بیدار باشد و خدمات لازم را برای یک زندگی شهری در عرصه‌های خبر رسانی، اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی دنبال کند.

از همان زمان شروع ‌به‌کار همشهری‌آنلاین بخش کودک و نوجوان هم فعال شد و اولین خبری که از دوچرخه در این سایت منتشر شد، خبر چاپ ویژه‌نامه‌‌ دوچرخه برای جام جهانی 2006 آلمان بود.

از آن‌‌زمان تا به حال، دوچرخه سعی کرده همه یا بیش‌تر مطالب چاپ شده را آماده‌ انتشار در این بخش کند. اما این برای نوجوان‌ها کافی نیست و حالا در آغاز سیزدهمین سال انتشار دوچرخه، همکاران این بخش، به دنبال راه‌هایی برای کمک به گسترش فعالیت این بخش هستند. برخی از برنامه‌های دوچرخه برای این بخش، از این قرار است:

* تمام مطالبی که به دلیل کمبود جا در نسخه‌ چاپی، کوتاه شده‌اند، به‌صورت کامل در این بخش منتشر می‌شوند. یعنی اگر گفت‌و‌گویی را در دوچرخه خواندید و در پی‌نوشت آن دیدید که آن گفت‌و‌گو کوتاه شده می‌توانید در بخش کودک و نوجوان سایت همشهری آنلاین متن کامل آن را بخوانید.

* خبرها و مطالب جذاب و مفید سینمایی، تلویزیونی، هنری، علمی، ادبی، محیط‌زیستی و... که به خاطر کمبود صفحه در دوچرخه، یا به خاطر شرایط زمانی خبر، امکان چاپ شدن ندارند، در این بخش به صورت ویژه و اختصاصی خواهند آمد. پس با سر زدن به بخش کودک و نوجوان، می‌توانید خبرها و مطالبی را هم که هرگز در دوچرخه چاپ نشده‌اند، بخوانید.

* در بخش «مجله» که در ستون چپِ این بخش دیده می‌شود (شکل شماره‌ چهار)، قرار است به زودی چند مجله‌ جدید افتتاح شوند. مجله‌هایی مثل مجله‌ ادبیات، طنز، سرگرمی، هنر، شهری و اجتماعی، علم فناوری، خانه‌ فیروزه‌ای، گردون و آثار نوجوانان که قرار است مطالب تولیدی بسیاری داشته باشند؛ مطالبی که فقط در این بخش‌ها می‌توانید آن‌ها را بخوانید و در نسخه‌ چاپی دوچرخه، چاپ نخواهند شد.

***

در ادامه‌ این خبر، با روش‌های دسترسی به مطالب و بخش‌های مختلف بخش کودک و نوجوان سایت همشهری‌آنلاین، آشنا می‌شوید:

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 688

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 688

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 688

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 688

کد خبر 201688
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز