گروه اقتصادی: مسئولان دولتی از تصمیمشان برای مهارگرانی کالاها در روزهای منتهی به پایان سال خبر می‌دهند و جزئیات تصمیم تازه کارگروه کنترل بازار نشان می‌دهد که اتکای اصلی دولت به واردات گسترده کالاهای اساسی است.

بازار اجیل

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر لزوم ایجاد رفاه و آسایش برای مردم و تعدیل قیمت‌ها در بازار شب عید، از همه دستگاه‌های مربوطه، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها خواست همه توان خود را به‌کار گیرند تا جلوی افزایش قیمت‌ها را گرفته و اجازه ندهند که فشار گرانی مردم را آزرده کند. معاون گمرک ایران هم خبر داده که 20میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شده است. مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم تغییرات قیمتی را به تمایل فروشندگان برخی کالاها برای اعلام قیمت براساس نوسانات لحظه‌ای نرخ ارز ارتباط داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد ریاست‌جمهوری از نشست شامگاه پنجشنبه کارگروه کنترل بازار، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرده است که برای کاهش قیمت آجیل به‌ویژه پسته از صادرات این محصول جلوگیری خواهد شد. توزیع گسترده گوشت قرمز و مرغ منجمد وارداتی در سراسر کشور با نرخ پایین‌تر از بازار بخشی از تصمیم کارگروه کنترل بازار اعلام شده است، اما به گزارش خبرنگار همشهری قیمت کالاهای اساسی نظیر گوشت قرمز و مرغ هنوز در سطح خرده فروشی بالاست. یک عضو ستاد تنظیم بازار گفت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز نیز از کشور قرقیزستان گوشت وارد می‌شود.

به گزارش فارس، قاسم نوده فراهانی اظهار داشت:‌ در این جلسه تأکید شد تا برای تنظیم بازار مرغ، مرغ ذخیره شده در بازار توزیع تا قیمت‌ها شکسته شود. وی افزود:‌ برای تنظیم بازار گوشت نیز مصوب شد که علاوه بر واردات گوشت از کشور قرقیزستان، واردات از مرز سیستان و بلوچستان توسعه یابد تا در این زمینه شاهد رشد قیمت نباشیم. عضو ستاد تنظیم بازار با تأکید بر اینکه در این جلسه یکی از اعضای انجمن پسته‌کاران حضور داشت، گفت: این عضو اظهار داشت که پسته با قیمت 30هزار تومان صادر می‌شود و قرار شد تا در انتهای جلسه تفاهمنامه‌ای در این خصوص امضا شود و به قیمت صادرات، پسته در داخل کشور عرضه شود اما در پایان جلسه فرد مذکور جلسه را ترک کرد لذا معاون رئیس‌جمهور دستور داد تا صادرات پسته به‌مدت
شش ‌ماه متوقف شود.

کد خبر 201529
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز