همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی الجزیره از محاصره‌ شهرک کفردان و اردوگاه جنین توسط اسراییلی‌هاو حملات گسترده آنها به این دو مکان خبر داد

به گزارش ایسنا خبرنگار این شبکه تلویزیونی اظهار داشت: نیروهای نظامی اسراییلی که از روز جمعه(30 فروردین) به محاصره‌ نظامی کامل شهرک کفردان و اردوگاه جنین اقدام کرده بودند، صبح روز شنبه با حمله نظامی گسترده به این شهرک، دهها منزل را به اشغال خود در آوردند و بر فراز این منازل اشغال شده تک تیرانداز‌های خود را مستقر کردند.

هم چنین در پی حمله‌ گسترده نظامیان اسراییلی به شهرک کفردان و اردوگاه جنین که تاکنون منجر به کشته شدن یک پلیس فلسطینی و دو شهروند فلسطینی شده است، صدای شلیک و درگیری میان نیروهای مقاومت اسلامی و نیروهای مردمی با نیروهای اسراییلی به گوش می‌رسد.

خبرنگار الجزیره افزود: در حال حاضر صدها تن از مردم این مناطق از جمله نیروهای امنیتی فلسطین و برخی از اعضای گردان الاقصی و گردان قدس تظاهرات گسترده‌ای را به راه انداختند و با شلیک گلوله به هوا ضمن هشدار به سربازان اسراییلی از آنها خروج سریع از این مناطق فلسطینی را خواستار شدند.

هم چنین نیروهای نظامی اسراییل تاکنون بیش از 10 تن از فلسطینی‌های مقیم شهرک کفردان و اردوگاه جنین را دستگیر کرده‌اند که بر اساس اظهارات پلیس مرکزی کفردان و جنین تمامی این افراد شهروندان عادی بوده‌اند و هیچ کدام جزو لیست خواسته‌ شده ارتش اسراییل در این مناطق نیستند.

خبرنگار الجزیره افزود: حضور نیروهای اسراییلی در کفردان همچنین با مقاومت گسترده‌ مردمی روبرو شده است و تا کنون مقاومت‌ هم چنان ادامه دارد و صدای گلوله هم چنان به گوش می‌رسد.

در حال حاضر دهها دستگاه نظامی اسراییلی در جنین و کفردان مشاهده می‌شود اما به دلیل وضعیت امنیتی حاکم در این مناطق هنوز گزارش دقیقی از میزان تلفات این حمله نظامی اسراییل به این مناطق فلسطینی در دست نیست.

کد خبر 20143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز