همشهری آنلاین: معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اعلام جزئیات و نرخ انواع گوشت سفید و برنج، از برخورد نیروی انتظامی با قاچاق دام در غرب کشور خبر داد.

اعلام نرخ و نحوه توزیع انواع گوشت‌ و‌ برنج در تهران

نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز خرید شهروندان برای نوروز 92 و تنظیم بازار مصرف، گفت: از ابتدای اسفند ماه در 22 منطقه تهران بازرسی‌های ویژه مستقر خواهد شد که از این تعداد 12 منطقه شناسایی و بازرسان آن انتخاب شده است.

وی افزود: برای مناطق 22 گانه تهران، 22 سربازرس، 60 رییس گروه بازرسی و حدود 512 بازرس ویژه انتخاب خواهد شد و تا پایان فروردین ماه در قیمت اقلام و اجناس مصرفی بازار نظارت خواهند کرد.

مرغ گرم 6000 و مرغ منجمد 5100 تومان

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اشاره به قیمت انواع گوشت سفید در بازار نیز گفت: در حال حاضر قیمت مرغ گرم حدود 6000 تومان است و مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب 5100 تومان توزیع می‌شود. ضمن آنکه هیچ نوع محدودیتی هم برای عرضه مرغ منجمد در تعاونی‌ها، فروشگاه‌ها و تشکل‌های اداری وجود ندارد.

ترکی درباره وضعیت گوشت قرمز، تصریح کرد: در حال حاضر با نوسان قیمت در گوشت قرمز مواجه هستیم که بخشی از علت آن مربوط به قاچاق دام زنده در غرب کشور است و با هماهنگی که با نیروی انتظامی صورت گرفته، با قاچاقچیان و صادرکنندگان دام زنده برخورد خواهد شد.

ذخیره‌سازی 30 هزار تن گوشت قرمز منجمد

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 30 هزار تن گوشت قرمز منجمد برای مصرف شب عید ذخیره شده و مصرف روزانه نیز از گوشت قرمز گرم تامین می‌شود و در طول هفته 600 تن سهم واردات استان از گوشت قرمز گرم است.

برنج هندی با قیمت بیش از 3000 تومان گران‌فروشی است

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران درباره آخرین وضعیت نرخ برنج‌های وارداتی در کشور نیز گفت: برنج‌های وارداتی با قیمت مصوب باید در اختیار شهروندان قرار بگیرد، ضمن آنکه فروش برنج هندی با قیمت بیش از 3000 تومان گرانفروشی است و با عاملان آن به شدت برخورد می‌شود.

به گفته ترکی، میانگین مصرف کشوری برنج سه میلیون تن است که در حال حاضر دو میلیون و 200 هزار تن آن در کشور تولید می‌شود و 900 تن برنج خارجی نیز وارد شده است. لذا هیچ گونه مشکلی برای کمبود برنج در کشور وجود ندارد که منجر به افزایش قیمت شود.

کد خبر 201279
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز