گروه اقتصادی: مرغ توزیع می‌کنیم، کالای اساسی و میوه عرضه می‌کنیم، فروش فوق‌العاده در شش هزار فروشگاه هم داریم، بازرس‌ها هم مدام در بازار چرخ می‌زنند.

اینها بخشی از برنامه‌ها ی مرد اول وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی غضنفری است که از تلاش دولت برای ارزان‌سازی‌ قیمت کالاهای ویژه نوروز 92نشان دارد. اما عطش مردم برای خرید هر چه بیشتر کالا به‌دلیل نگرانی از گران‌شدن آنها در ماه‌های آینده از یک سو و خیز تورم رسمی و گرانی کم سابقه باعث شده تا معادله عرضه و تقاضا در بازار بیمار اقتصاد ایران جواب ندهد. آیا تدارک گسترده دولت برای ارزان‌سازی‌ کالاها، پایداری قیمت‌ها در بازار را رقم خواهد زد یا ماراتن نفسگیر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد یافت؟ وزیر صنعت، معدن و تجارت این روزها بیش از آنکه دغدغه تولید را داشته باشد،

نگران معیشت مردم است، معیشتی که به واسطه واردات پرحجم و غیرضرور کالا در هفت سال اخیر پاسخ داده شده اما دشواری‌های ناشی از نقل و انتقال ارز و تنگناهای واردات باعث شده تا واردات برای سیر نگه‌داشتن مردم برای مسئولان گران‌ تمام شود و برای تولیدکنندگان داخلی گران‌تر.

مهدی غضنفری، با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان دستگاهی تخصصی توجه به تولید و معیشت مردم را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، از توزیع گسترده مرغ در روزهای اخیر خبر داد و گفت: درحال حاضر 20هزارتن مرغ در سطح عرضه به قیمت هر کیلوگرم 5100تومان برای مصرف‌کننده در شبکه سراسری درحال توزیع است. او افزود: در حال حاضر همچنان توزیع گسترده برنج ا ز طریق مباشرین در سراسر کشور در حال انجام است. .

غضنفری با بیان اینکه این اقلام با قیمت مناسب در 31استان کشور عرضه می‌شود، گفت: با توجه به‌وجود ذخایر فراوان بخش‌هایی از آنها برای ماه‌های بعدی سال آینده باقی خواهد ماند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد 180هزارتن کالای اساسی پرمصرف و مورد نیاز مردم برای شب عید توضیح داد: در این ایام 70هزار تن مرغ، 30هزارتن گوشت قرمز،30هزار تن برنج،20هزار تن روغن و30هزار تن شکر از طریق نمایشگاه‌های بهاره (عرضه مستقیم کالا)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز فروش تا 25اسفند‌ماه توزیع می‌شود.

به گفته وی، 100هزارتن میوه ایام عید نیز شامل 60هزار تن پرتقال و 40هزارتن سیب است که تماما از محل تولید داخلی تأمین شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توافق و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌های تعاون روستایی و میادین میوه و تره‌بار برای عرضه انواع محصولات کشاورزی و غذایی در 132میدان دائمی و 49میدان محلی گفت: در این ایام اقلام کشاورزی و غذایی نیاز مردم، با تخفیف‌های ویژه و به‌صورت کیفی ارائه خواهد شد. او تأکید کرد: توزیع کالای اساسی و میوه از ابتدای اسفند‌ماه براساس جداول کنترل نظارت استان‌ها در سراسر کشور و بر مبنای تاریخ مورد نظر مسئولان استانی آغاز و تا نوروز سال آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر 200892
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز