همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در نامه‌ای به روسای فدراسیون‌های عضو wtf، تداوم حضور تکواندو به عنوان یکی از رشته‌های اصلی المپیک 2020 را تبریک گفت.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پیام "چونگ ون چوی" در حالی انتشار یافت که کمیته بین‌المللی المپیک" IOC" در جلسه‌ای در مقر خود در شهر "لوزان" سوئیس، تصمیم گرفت که تکواندو همچنان در میان رشته‌های المپیکی باقی بماند.

این تصمیم در نشستی که در ماه سپتامبر سال جاری در شهر "بوینس آیرس" آرژانتین برگزار خواهد شد، نهایی می‌شود.

پس از حضور آزمایشی تکواندو در المپیک 1988 سئول و 1992 بارسلون، این رشته رزمی در سال 2000 به صورت رسمی وارد بازی‌های المپیک سیدنی شد، حضوری که در المپیک 2004 آتن، 2008 پکن و 2012 لندن نیز تداوم پیدا کرد.

در المپیک، مسابقات تکواندو در چهار وزن مردان و چهار وزن بانوان برگزار می‌شود و هر کشور با کسب سهمیه در دو مرحله از رقابت‌های انتخابی، در نهایت در هر بخش دو نماینده را به بازی‌های المپیک اعزام می‌کند.

گفتنی اس: در چهار دوره قبلی بازی‌های المپیک، تکواندوی ایران موفق شد با سهمیه کامل در بخش مردان (دو سهمیه) حضور پیدا کند که ماحصل آن 2 طلا و 1 برنز توسط هادی ساعی، یک نقره توسط محمد باقری معتمد و یک برنز توسط یوسف کرمی بود.

 

کد خبر 201260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز