مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

آزاده بهشتی: چشم چرخاندیم و دیدیم چهره شهر ناگهان تغییر کرده است.

مراسم 22 بهمن

انگار شهر برگشته بود به روزهای آغازین حماسه. جلوه‌های انقلاب در گوشه و کنار این شهر درندشت به چشم آمد و شهر جلوه ای به خود گرفت؛ روزهای سرود و پیروزی؛ روزهای حماسه و امید.سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیش از آنکه یک جشن ملی برای گرامیداشت یک انقلاب ملی باشد، روزی برای همبستگی ملی و اتحاد اعضای جامعه‌ای است که لابه‌لای گرفتاری‌های روزمره و برخوردهای بین‌المللی همچنان از پا نمی‌ایستند و برای اعلام یکپارچگی‌شان به خیابان می‌آیند.

برپایی زیبا و شکوهمند بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیش از آنکه وظیفه شهروندانی باشد که در آن شرکت داشتند، به‌عهده سازمان‌ها و نهادهایی است که شهر را برای این رخداد بزرگ آماده کردند؛ سازمان‌هایی که با پیراستن، آراستن و آماده‌سازی‌ شهر برای حضور مردم در این روز باشکوه نقش سازنده‌ای در برگزاری بهتر راهپیمایی داشتند.

سازمان زیباسازی شهر تهران، یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری تهران، به‌عنوان متولی مستقیم در موضوع زیباسازی شهر تهران از وظیفه و نقش خود در بهبود فضاهای شهری در روز برگزاری راهپیمایی و آماده‌سازی‌ پایتخت برای استقبال از روزهای گرامیداشت انقلاب اسلامی غافل نبود و به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 14برنامه را در دستور کار خود قرار داد. برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس و پوستر به مناسبت دهه مبارک فجر، تبلیغات فرهنگی و آذین‌بندی خیابان‌ها از جمله برنامه‌هایی بود که برای روزهای شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده بود اما یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برای روزهای انقلاب درنظر گرفته شده بود، آذین‌بندی و برپایی جشن در میدان امام حسین(ع) بود.

اکران تبلیغات فرهنگی روی 190پرتابل، 160عرشه پل و 60بیلبورد ازجمله برنامه‌هایی بودکه برای گرامیداشت سالگرد انقلاب انجام شد. با توجه به برگزاری مراسم ویژه در روزهای 12و 22بهمن‌ماه در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب و میدان آزادی، تلویزیون‌های شهری در محوطه حرم مطهر امام و میدان آزادی برای پوشش برنامه‌های ویژه این روزها نصب شده بود.

طراحی و تزیین جایگاه جلوس حضرت امام (ره) از دیگر برنامه‌هایی بود که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پاکسازی جایگاه جلوس، بسترسازی، رنگ، طراحی، چاپ و نصب بنر عکس حضرت امام و کتیبه در حاشیه عکس، نصب داربست، گل‌آرایی و نورپردازی جایگاه جلوس انجام شده بود. همچنین با توجه به برگزاری راهپیمایی 22بهمن ماه، سازمان زیباسازی درنظر داشت در روز برگزاری راهپیمایی طراحی و استقرار سازه‌های فلزی در مسیر راهپیمایی، طراحی و تزیین پشت جایگاه و طراحی و گل‌آرایی جایگاه را انجام دهد که خوشبختانه این امر نیز به انجام رسید. علاوه بر این در مسیر راهپیمایی از خیابان انقلاب تا میدان آزادی پرچم‌هایی با مضامین پیروزی انقلاب اسلامی و شعارهای انقلابی نصب شده بود و مورد توجه راهمپیمایان روز 22 بهمن نیز قرار گرفت. نورپردازی و آذین‌بندی خیابان‌های سطح شهر به‌ویژه خیابان‌های آزادی و انقلاب و مسیر راهپیمایی و نصب عکس شهدای انقلاب اسلامی در سطح شهر از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی دربرگزاری سی‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

کد خبر 201251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز