همشهری آنلاین: دادستان کل کشور گفت: دشمن اکنون مهره‌های انحرافی خود را به میدان آورده و جریانی ایجاد کرده که با آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و رهبری در حال ستیز است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در میدان امام خمینی (ره) اصفهان گفت: از همان روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن بسیاری از شهرها و استان‌های کشور ما را درگیر جنگ داخلی کرد که بسیاری از شهدای ما مربوط به این زمان هستند. سپس دشمن جنگ احزاب را به راه انداخته و گروه‌های دست پرورده خود را مسلح کرده و به جان مردم ایران انداخت.

دادستان کل کشور افزود: دشمن به این مسئله نیز اکتفا نکرد و با ترور افراد، سوزاندن جهادگران، حمله نظامی به طبس و اقدامات دیگر به مقابله با ملت شریف ایران پرداخت که البته مأموران باد و شن در صحرای طبس آن‌ها را از پا انداخت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از همان ابتدا ایران را تحریم و دارایی‌های ایران را بلوکه کرد، گفت: دشمنان در ادامه اقدامات ناجوانمردانه خود بر علیه ایران برای برپا زدن نظام اسلامی ما در یک مقطع کوتاه تعداد زیادی از مسئولان مهم نظام مانند رئیس جمهور، نخست وزیر، مقامات عالی قضایی، تعدادی از نمایندگان وزرا، فرماندهان عالی نظامی و انتظامی و هزاران نفر از نیروهای مختلف از اقشار جامعه را ترور و به شهادت رساند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: تمام این کارها دشمنان را راضی نکرد و آن‌ها همزمان با تحریم و بسیج نیروهای دست نشانده شرق و غرب و به شهادت رساندن هزاران نفر از مردم ما جنگ تمام عیار نظامی با حمایت شرق و غرب از دریا، آسمان و زمین بر علیه این ملت و انقلاب نوپای کشور تازه مستقل شده ایران را به راه انداختند.

وی با بیان اینکه در این جنگ نابرابر تمام زیرساخت‌های ایران و تأسیسات کارخانجات را نابود کردند، اضافه کرد: دشمنان دست ایران را برای ورود سلاح‌های نظامی بستند و اجازه نداند کوچک‌ترین سلاحی به دست ایران برسد و ایران در شرایطی قرار گرفت که از نظر نظامی در برابر این جنگ نابرابر توان چندانی نداشت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جنگ داخل، ترور، تحریم اقتصادی ستون پنجم در داخل، از دیگر ترفندهای دشمنان در طول این سال‌ها بر علیه انقلاب ایران بوده است، اظهار کرد: دشمنان پس از ناکامی از به کار گرفتن این شیوه‌ها بوق‌های تبلیغاتی در داخل و خارج را برای ایجاد یاس و ایجاد شکاف بین مردم و امام(ره) به پا کردند و ستون پنجم نیز برای شایعه پراکنی به پا و انواع تهمت‌ها را بر مردم روا داشتند.

وی ادامه داد: دشمنان روز به روز حلقه محاصره را تنگ‌تر و ایران انقلابی را که تنها می‌خواهد از فرامین خدا تبعیت کند و خود از قربانیان تروریست است را حامی تروریست و محور شرارت خواندند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به دیگر اقدامات دشمنان بر علیه ایران اسلامی تاکید کرد: دشمنان با میلیاردها دلار نظر سایر کشورها را بر علیه ایران به کار گرفتند و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر بر علیه ایران قطعنامه صادر کردند و با این کارها قصد داشتند مردم کشورمان را به خیال خام خود منزوی کنند.

وی ادامه داد: در تمام این سال‌ها مستکبران جهانی با جنگ سیاسی، اقتصادی، تحریم، تبلیغات مسموم رسانه‌ای و شایعات شبانه‌روزی می‌خواستند ایران را از پا دربیاورند اما به علت پایبندی مردم ایران به ولایت که متصل به قدرت خداوند است، در این اقدام‌های ننگین موفق نشدند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمنان با ترفندی ایران را با کشورهای دیگر شرقی و اروپایی مقایسه و دست کم گرفتند، تاکید کرد: در این اقدام دشمنان میلیون‌ها رسانه را به کار گرفتند تا به زعم خود به کمک تبلیغات و جنگ نرم از درون به پیکره نظام خدشه وارد کنند. در این راستا دشمن 140 شبکه ماهواره‌ای را تنها به ایران اختصاص داده تا برای ترویج ابتذال، خشونت یأس و ناامیدی در روحیه جوانان ما اقدام کنند.

محسنی‌اژه‌ای تأکید کرد: همچنین دشمنان ورود مواد مخدر صنعتی را به کشور ما تسهیل کردند تا بتواند با ایجاد رخوت و سستی در جوانان توان ساختن و امید به آینده را از آن‌ها بگیرند.

وی ادامه داد: در راستای همین جنگ نرم، دشمنان از مهره‌های دیگر استفاده و دست به ایجاد فتنه‌ای عظیم در سال 88 زدند و امید بستند که با حمایت‌های مالی تبلیغات مسموم و افراد جدید بتوانند با فتنه 88 مردم را از درون به زعم خود به جان هم بیندازند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه در این جنگ نرم یکی از دستورات مهم ایجاد نفاق و اختلاف میان مردم است، تاکید کرد: مردم کشور ما بصیرت بی‌نظیر، امید به حمایت خدا و امام زمان (عج) و پشتوانه عظیم ولی فقیه به جنگ فتنه رفتند و در نتیجه به آن‌ها ضربه‌ای وارد نشد.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد ترفند دیگری برای مبارزه با ملت ایران است، گفت: دشمن اکنون مهره‌های انحرافی خود را به میدان آورده است و جریانی ایجاد کرده که با انحراف از آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در حال ستیز است. جریان انحرافی در صدد آن است که با چهره نفاق گونه ارزش‌های ضد دینی خود را به ارزش‌های به ظاهر اسلامی و ملی تبدیل کند.

وی اضافه کرد: این جریان مدام آب به آسیاب دشمن می‌ریزد و هر روز با حاشیه‌سازی، التهاب و موجی جدید را در کشور ایجاد می‌کند که دست شیطان بزرگ پشت سر آن است.

کد خبر 200854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز