پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادستان کل کشور پیش‌بینی کرد که در روزهای اول سال آینده، فتنه جدیدی در راه است که فتنه‌گران آن با چهره‌ای نفاق‌گونه و با شعار برقراری عدالت و مبارزه با فساد وحمایت از پابرهنه‌ها به صحنه خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای صبح روز پنجشنبه در هشتمین گردهمایی دادستان‌های مراکز استان‌های سراسر کشور در شیراز، گفت: فتنه آینده با فتنه‌هایی مانند آن‌چه سال 88 روی‌داد با حتی فتنه‌هایی که طی 34سال پیروزی انقلاب شاهد آن بودیم تفاوت خواهد داشت.

وی با تصریح این‌که «مقابله و مبارزه با نفاق بسیار سخت‌تر از فتنه‌های آشکار است» گفت: ما مثل بعضی‌ها علم غیب نداریم، پیشگویی هم نمی‌کنیم اما مسایل و مواردی مانند انتخابات مختصات خودش را داشته و قابل پیش‌بینی است.

وی با تاکید بر حساسیت‌های انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری، تلاش دشمن برای تاثیرگذاری بر روند این انتخابات را یادآور و متذکز شد: دشمن علاوه بر چهره قبلی یک چهره تزویرگونه و نفاق‌گونه‌ به خود گرفته است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشنهاد مذاکره، ارایه شده از سوی آمریکا و با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت از مذاکره مستقیم امتناع نکرده است»، گفت: آمریکا همان لحظه که می‌گوید مذاکره مستقیم، از یک طرف در حال مسلح کردن جریان‌های تروریستی است و از طرفی شبکه‌های ماهواره‌ای خود را علیه ما تشدید می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در مورد مسایل هسته‌یی جمهوری اسلامی حاضر به مذاکره است اما از حقوقش صرف‌نظر نخواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که «امروز عمده تحریم‌ها را پشت سرگذاشته‌ایم» گفت: بعد از سال‌ها، راه‌های دور زدن تحریم‌ها را به‌خوبی پیدا کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی رویدادها و مسایل سال 91 به تحلیل آن پرداخت و گفت: در این سال فشار دشمنان به خصوص در حوزه اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی بیشتر شده و دشمن حلقه‌های تحریم را روز به روز تنگ‌تر کرد، در مسائل تبلیغاتی همه ظرفیت رسانه‌ای خود را به‌کار گرفت و آن‌چه توانست علیه جمهوری اسلامی کرد.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در حوزه اقتصادی فشارهایی به مردم وارد شد، گرانی‌های فزاینده در تمام حوزه‌ها قدرت خرید مردم را کم کرد.

وی با اشاره به آن‌چه بداخلاقی‌های ویژه می‌خواند، گفت: سال‌های گذشته شاید برخی بد‌اخلاقی‌ها اتفاق می‌افتاد، اما امسال نوع بداخلاقی‌ها و کسانی‌که آن رفتارها را می‌کردند، متفاوت بود.

وی با یادآوری این‌که «طرح برخی مسایل مانند مذاکره مستقیم با آمریکا، اختلاف‌نظرهایی را در داخل و بین مدیران کشور به‌دنبال داشت» تصریح کرد: دشمن این موضوعات را پیش‌بینی و روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود، دشمن به‌دنبال آن بود که جمهوری اسلامی در داخل به خودش مشغول شود و این‌گونه از گسترش انقلاب به‌سایر کشورها جلوگیری کند.

دادستان کل کشور «دامن زدن به اختلاف‌نظرها بین مسوولان، اعمال و ازدیاد فشار اقتصادی بر مردم و ایجاد نارضایتی در جامعه» را اقدامات دشمن برای رسیدن به خواسته‌های دیگر دانست و گفت: دشمن قصد داشت که از قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت اسلامی ناب جلوگیری کند.

وی با تصریح این‌که «در بسیاری از مسایل داخلی و خارجی و اختلاف‌نظرها راه نجات رجوع به ولی‌فقیه است» گفت: همه باید مراقبت کنیم که خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نکنیم، باید بفهمیم که دشمن کجا چه قصدی دارد، می‌خواهد کدام صحنه‌ را برهم بزند، بررسی کنیم، دقت کنیم بعد به نتیجه برسیم که کی و کجا شدت عمل یا انعطاف به‌خرج دهیم.

وی همچنین با اشاره به «نقش مهم و محوری دادستانی‌ها در احقاق حقوق جامعه و مردم»، لزوم توجه به ظرفیت‌ها و استفاده مناسب از آن‌ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: ظرفیت و حدود اختیارات دادستان‌ها به خوبی تبیین نشده و بسیاری از مردم با وظایف مدعی‌العموم آشنا نیستند،‌ حتی در دستگاه قضایی هم برخی افراد در این خصوص آشنایی کافی و کامل ندارند.

کد خبر 204417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز