مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: مدیریت شهری در سال‌جاری طرح‌های اجرایی متعددی را در شهر تهران در دست انجام دارد که از آن میان، 13طرح عمرانی با شاخص طرح‌های ملی در پایتخت در حال اجراست.

حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری باید در این شرایط با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات موجود، منابع مورد نیاز این طرح‌ها را بدون وقت کشی تهیه و به پروژه‌ها تزریق کند، بر ضرورت تحقق درآمدهای شهرداری تهران تأکید کرد.

پورزرندی اظهار کرد: در این شرایط همگی تلاش می‌کنیم تا شهرداری تهران با اولویت تأمین حقوق کارکنان، نگهداشت شهر و توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی همچون همیشه نسبت به تأمین منابع مالی اقدام کند و کلیه وظایف خود را به انجام برساند. به گفته معاون شهردار تهران در شش سال گذشته هر سال نسبت به سال پیش از آن، درآمدهای پایدار 20تا 50درصد رشد کرده است؛ به‌طوری که در سال 91وصول درآمدهای پایدار شهری نسبت به سال 90بیش از 35درصد رشد داشت که بخش عمده آن مربوط به حصول درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده است.

لایحه درآمدهای پایدار و ضمانت اجرایی برای آن از سال61 تاکنون در دولت مانده و هنوز به مجلس نرفته است، درحالی‌که با تصویب آن می‌توان شاهد تحقق بخش قابل‌توجهی از منابع درآمدی پایدار شهرداری تهران بود. وی با اشاره به اهمیت تأمین منابع پایدار برای شهرداری‌ها تصریح کرد: با آنکه دولت نزدیک به سه دهه است که ملزم به تعیین منابع درآمدی برای شهرداری‌هاست اما هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و این مهم باری بر مشکلات شهرداری‌ها افزوده است.

کد خبر 200903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز