مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انگلیسی‌ها ایستگاه تحقیقاتی سورتمه‌مانند قاره قطب جنوب موسوم به Halley VI Antarctic را برای پذیرش بیش از 52 دانشمند فعال در بخشی از "تحقیقات قاره قطب جنوب بریتانیا" افتتاح کردند

ایستگاه تحقیقاتی جدید انگلیس در قطب جنوب

به گزارش ایسنا، این تجهیز 40.6 میلیون دلاری که توسط مرکز "معماران هیو براوتون" طراحی شده، برای تحمل عناصر بر روی "قفسه یخ برانت" شناور ساخته شده است.

ساختمان‌های ثابت ممکن است در زیر 3 فوت برفی که سالانه در این مکان انباشت می‌شود، مدفون شوند. بنابراین معماران طراح به طور هوشمندانه‌ای پایه‌های هیدرولیک را به بخش زیرین ساختمان افزوده‌اند. این پایه‌ها می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که صعود ساختاری از برف انباشت شده ممکن شود.

ساختمان‌های ثابت موجود بر روی قفسه یخ در خطر گرفتار شدن در قطعات شکسته یخ قرار دارند، اما با تعبیه این پایه‌ها، ساختمان می‌تواند به آسانی از محل خطر دور شده و دانشمندان فعالیت‌شان را بر روی زمین یخی خشک ادامه دهند.

این سازه به طورعمده‌ای از پادهای آبی ساخته شده‌ که به عنوان اتاق‌های تحقیقاتی یا اتاق‌های نشیمن به کار می‌روند.

این اتاق‌ها مجهز به لامپ‌های کنار تختخواب هستند که طلوع آفتاب را طی زمستان‌های تاریک شبیه‌سازی می‌کند. یک پاد قرمز رنگ در وسط پادهای آبی نیز به عنوان فضای نشیمن دسته‌جمعی عمل می‌کند.

داده‌های ارائه شده توسط Halley به کشف سوراخ در لایه ازن ختم شد، بنابراین انتظار می‌رود نسخه جدید این ساختمان در هفته‌های آینده بسیار کارآمد باشد.

کد خبر 200713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز