جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به تغییرات قیمت در کشور، بخش مسکن به مرحله نگران‌کننده و نرخ تورم نرسیده است.

ایسنا نوشت: ابوالفضل صومعلو درباره افزایش قیمت وام مسکن اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود مسکن در سال آینده روند آرام خود را ادامه دهد و احتمال اینکه با افزایش قیمت وام مسکن شوکی در بازار مسکن ایجاد شود، نیست.

وی گفت: با توجه به افزایش دیگر اقلام همچون مواد غذایی، خودرو و مقایسه مسکن با این اقلام، هنوز نرخ مسکن کمتر از نرخ تورم بوده و دلیل این امر این است که دولت و وزارت راه و شهرسازی وظیفه داشته گروه‌های هدف خود را به مسکن معرفی کند.

صومعلو در پاسخ به اینکه عده‌ای معتقدند اگر مسکن مهر نبود خانه در مرکز شهر به متری 10 میلیون تومان می‌رسید؟ گفت: از سال 84 تاکنون نزدیک به چهار میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهر به صورت شهری و روستایی در حال ساخت است که حدود دو میلیون و 100 هزار واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی سال گذشته در بخش مسکن مهر شهری و روستایی مقرر شد، افتتاح واحدهای مسکونی را به یک میلیون و 500 هزار واحد برسانیم.

وی که معتقد است فعالیت وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن خوب بوده است گفت: به روایت برخی کارشناسان چنین برنامه‌ عمرانی در کشور وجود نداشته و می‌توان گفت که حدود 50 هزار میلیارد تومان فقط در بخش تسهیلات و آورده در نظر گرفته شده است که این روند قابل توجه بوده و توانسته‌ایم آن دسته از مردمی که درآمد پایین داشتند را با حداقل آورده صاحبخانه کنیم.

کد خبر 200605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز