همشهری آنلاین: سعید راد بازیگر با سابقه کشورمان که امسال به طور جدی فیلم ها را از جشنواره فیلم فجر دنبال کرده است، می گوید کیفیت کلی فیلم ها نظرش را جلب نکرده و جای خالی بزرگان سینما به شدت حس می‌شود.

سعید راد

سعید راد که این روزها مشغول دیدن فیلم‌های سی‌ویکم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است درباره کیفیت فیلم‌های جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سطح سلیقه من بالاست و پتانسیل سینمای ایران هم بسیار زیاد است بنابراین فیلم‌هایی که در جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر دیده‌ام نتوانسته نظر مرا جلب کند.

بازیگر "چ" فیلم سینمایی "تنهای تنهای تنها" را بهترین فیلمی دانست که تاکنون در جشنواره دیده و اضافه کرد: این فیلم با تماشاگر رو راست است و در واقع کپی‌برداری و تکرار سوژه‌های دیگر نبود به همین خاطر فیلم را دوست داشتم.

این بازیگر با گرامی داشتن یاد مرحوم خسرو شکیبایی گفت: متاسفم که جای خالی بزرگان سینما آنقدر محسوس است و جوان‌ها نتوانستند بعد از گذشت سال‌ها جای آن‌ها را در سینما پر کنند.

او ادامه داد: سینمای ایران نیازمند ژانرهای گوناگون است، مدت کوتاهی ژانر کمدی توانست تماشاگران را به سالن‌های سینما بکشد اما به دلیل اینکه در همین ژانر هم به ورطه تکرار افتادیم امروز دیگر مردم از فیلم‌های کمدی هم استقبال نمی‌کنند.

راد درباره فیلمبرداری فیلم‌ها به طریق دیجیتالی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: دوربین دیجیتال ارزش کارها را پائین آورده است، جوان‌ها باید سکان سینما را به دست بگیرند و هر قدر هم تکنولوژی پیشرفت کند نباید از تلاش و کوشش در زمینه سینما غافل شوند و با سهل انگاری کارشان را پیش ببرند.

این بازیگر ضمن تاکید بر یکپارچگی سینما درباره اختلافات میان حوزه هنری و ارشاد گفت: این اتفاق رسما آبروی ما رو جلوی مردم برد و در واقع لجبازی دوستان باعث دلسردی مردم نسبت به کلیت سینما شد و این اتفاق آسیب جدی به ساختمان سینمای ما زد.

او دلیل تکراری شدن فیلم های سینمایی را حمایت‌های دولتی دانست و گفت: به دلیل اینکه بسیاری از فیلم‌ها تهیه کننده دولتی دارد و در واقع شکل سفارشی به خود می گیرد از ایده های جدید کارگردانان بهره نمی گیرد و به تکرار می‌افتد.

این بازیگر باسابقه در پایان گفت: مردم ما با سینما و ورزش ارتباط خوبی برقرار می کنند بنابراین باید به این دو موضوع به طور ویژه توجه شود.

کد خبر 200555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز