جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حمید فرخ نژاد بازیگر فیلم «استرداد» در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت: این فیلم ترویج روحیه میهن دوستی است و وطن‌پرستی شعار اصلی این فیلم است.

farrokhnejad

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، حمید فرخ‌ نژاد بازیگر نقش فرهنگ در فیلم «استرداد» درباره حضورش در فیلم گفت: وقتی فیلمنامه به من پیشنهاد شد درباره آن صحبت کردیم و گفتند کار بزرگ و ملی محسوب می‌شود.

شخصیتی در داستان است که خارج از حیطه سیاسی‌گری تنها به منافع کشور فکر می‌کند و آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کند.

وی در ادامه درباره ویژگی فیلم گفت: به عقیده من ویژگی این فیلم تاریخ معاصر برخلاف کارهایی که در گذشته ساخته شده این است که از همه افراد در گذشته انتقاد نمی‌کند و نقاط ضعف و قوت افراد را در شخصیت‌های مختلف می‌توان دید.

فرخ نژاد خاطرنشان کرد: این فیلم ترویج روحیه ملی‌گرایی است و به نظرم وطن‌پرستی شعار اصلی فیلم است.

فرخ نژاد در ادامه درباره نزدیک شدن به شخصیت فرهنگ و دیسیپلین خاص او گفت: فرهنگ در 3 مقطع به مخاطب معرفی می‌شود. بخشی از شخصیت فرهنگ وجهه نظامی‌گری آن است. زندگی خصوصی دارد و در پایان فیلم نیز بخش عاطفی آن را مشاهده می‌کنید. به نظرم در کلیت فرد قدرتمند و شاخصی است که تلاش کردم به آن نزدیک شوم.

فرخ‌نژاد درباره کاراکتر فرهنگ توضیح داد: کاراکتر فرهنگ قهرمان فیلم است و به گونه‌ای طراحی شده که بدون هیچ گرایشی تنها به وظیفه خود با علاقه به وطن خدمت کند. آدم‌های منفور در طول تاریخ وجود دارند که ما آنها را در کنار فرهنگ می‌بینیم. در طول تاریخ ما علاوه بر افراد منفور جوانان شایسته و وطن‌پرستی داشتیم و داریم. این جوانان ابتدای جنگ به جبهه‌ها رفتند و افتخار آفریدند.

این فیلم خارج از کلیشه‌های رایج به وطن‌پرستی می‌پردازد.

وی در خاتمه درباره چگونگی همکاری با بازیگران غیرایرانی گفت: طبعا در کارهایی که بازیگر مقابل ایرانی است شرایط متفاوت است و در بده بستان‌ها بسیاری از اتفاقات خوشایند در ارائه شخصیت را شاهد هستیم اما در این کار بازیگر خارجی زبان ما را نمی‌دانست و تنها به کمک مترجم از دیالوگ‌ها مطلع می‌شد. طبعا من نیز زبان روسی نمی‌دانستم و تنها با ری‌اکشن‌های یکدیگر کار را پیش بردیم.

کد خبر 200584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز