چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته‌ انضباطی از احتمال محرومیت مادام العمر هادی عقیلی خبر داد.

عقیلی هادی

به گزارش ایسنا اسماعیل حسن‌زاده با بیان این مطلب گفت که در برخورد با امتناع بازیکنان از بازی‌ها و تمرینات تیم ملی مجازات‌های سنگینی تعریف شده که محرومیت مادام العمر از تیم ملی و حتی محرومیت از کلیه فعالیت‌های فوتبال در داخل کشور از جمله آنهاست. هر چند درباره عقیلی پس از تشکیل پرونده‌ و بررسی موضوع حکم صادر می‌شود.

more  آشنایی با آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ایران

اسماعیل حسن‌زاده اظهار کرد: برای رسیدگی به این موضوع می‌بایست متولیان تیم ملی فوتبال ایران از کمیته‌ انضباطی درخواست رسیدگی داشته باشند که تا این لحظه هنوز هیچ گزارش مکتوبی به دست ما نرسیده است و کمیته‌ انضباطی می‌تواند طبق قانون به این موضوع رسیدگی کند.

حسن زاده در واکنش به این که چه مجازاتی می‌تواند در انتظار هادی عقیلی باشد، گفت: تا زمانی که پرونده‌ای تشکیل نشده و ما گزارشی از متولیان تیم ملی دریافت نکردیم و توضیحات هادی عقیلی درباره این اقدامش را نشنیده‌ایم نمی‌توان قضاوت جدیدی در این باره داشت.

وی تاکید کرد: در ماده «25» آیین‌نامه انضباطی که مربوط به امتناع ورزشکارانی از حضور در بازی‌های تیم ملی و کلیه تمرینات و فعالیت تیم است، مجازات‌هایی تعیین شده است که تعلیق حضور این بازیکن در تیم ملی، محرومیت مادام العمر از تیم ملی و ... وجود دارد. حتی سنگین‌ترین مجازات تعریف شده این است که کمیته‌ انضباطی می‌تواند بازیکن خاطی را نه تنها از تیم ملی، بلکه از کلیه فعالیت‌های مربوط با فوتبال در هر بخشی محروم کند.

رئیس کمیته‌ انضباطی در پاسخ به این سوال که اگر عقیلی توضیحات قانع کننده‌ای نداشته باشد، او مادام العمر محروم می‌شود؟ گفت: به هر حال باید توضیحات او را شنید و پس از آن در این باره نظر درستی داد. فکر می‌کنم صحبت کردن درباره نوع قطعی مجازات یک بازیکن بر اساس توضیحات شفاهی مختلف کار درستی نباشد و شخصیت کمیته‌ انضباطی را پایین بیاورد. در هر حال تمام رسیدگی‌های لازم منوط به درخواست متولیان تیم ملی است.

حسن زاده در پاسخ به این سوال که محرومیت بازیکن از کلیه فعالیت‌های فوتبالی صرفا مربوط به فعالیت‌های او در داخل ایران می‌شود و به طور مثال عقیلی را که نمی‌توان از بازی کردن در خارج از کشور محروم کرد، به ایسنا گفت: بله. تمام احکام انضباطی ما مشمول فعالیت‌های فوتبالی بازیکن در داخل کشور می‌شود و ما نمی‌توانیم وی را از ادامه فوتبال در خارج از کشور محروم کنیم، اما به طور مثال اگر یک بازیکن از چین بخواهد در ایران بازی کند، می‌بایست مسئولان فوتبال چین برای او کارت ITC صادر کنند که اگر آن بازیکن محروم باشد، این اتفاق نخواهد افتد.

وی در واکنش به این که صدور کارت ITC یک بار اتفاق می‌افتد و اگر یک بازیکن شاغل در خارج اگر به فوتبال ایران برنگردد که نیاز به ITC مجدد ندارد؟ اظهار کرد: درست است. اما خب این را هم می‌توانیم بگوییم که اگر بازیکنی از کلیه فعالیت‌های فوتبالی در یک کشور محروم باشد، این موضوع برای حضورش در تیم‌های خارجی تاثیرگذار است، هر چند به لحاظ قانونی ادامه فعالیت او در خارج از کشور در گرو احکام انضباطی صادر شده برای او در داخل کشور نیست.

کد خبر 200474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز