سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: به گفته رئیس سازمان سنجش از بین۸۹۶ هزار داوطلب کنکور کارشناسی ارشد سال 92بیش از ۱۲۵ هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

آزمون

ابراهیم خدایی گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تا آخر اسفندماه مهلت دارند ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد سال 92را به سازمان سنجش اعلام کنند. کنکور کارشناسی طی فردا وپس فردا ، 19و 20بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود که به گفته رئیس سازمان سنجش896 هزار داوطلب ثبت‌نام کردند که این میزان نسبت به سال گذشته 34هزار نفر کاهش یافته است.

به گفته وی میزان داوطلبان خانم شرکت‌کننده در کنکور ارشد همانند کنکور سراسری بیش از آقایان است به‌طوری که 52درصد داوطلبان خانم و 49درصد آقا هستند، همچنین بیشترین داوطلبان کارشناسی ارشد سال 92مربوط به رشته‌های علوم انسانی است که 53درصد داوطلبان را به‌خود اختصاص داده‌ است. خدایی اظهار کرد: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال 92طی روزهای 15تا 19اردیبهشت‌ماه سال 92اعلام می‌شود و نتایج نهایی نیز هفته اول شهریورماه 92منتشر خواهد شد.

۳۰ بهمن، ثبت‌نام جامانده‌های کنکور

به گفته رئیس سازمان سنجش ثبت‌نام از جامانده‌های کنکور سال ۹۲ از ۳۰ بهمن‌ تا سوم اسفند‌ماه امسال از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org انجام می‌شود.

دو تغییر کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش با اشاره به تغییرات کنکور دکتری 92نسبت به سال‌های گذشته، گفت: 91درصد از کل پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور دکتری 91از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی بودند. خدایی با بیان اینکه کنکور دکتری سال 92نسبت به سال گذشته دارای دو تغییر عمده است، گفت: تغییر در زمان‌ برگزاری از فروردین به اسفند‌ماه یکی از این تغییرات است که علت دادن فرصت بیشتر به دانشگاه‌ها برای انجام مصاحبه و ارزشیابی داوطلبان است.وی تغییر دوم را در نسبت تأثیر نمره مرحله مصاحبه و کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان دکتری دانست و افزود: این نسبت امسال به‌صورت مساوی و 50درصد محاسبه می‌شود.

به گفته رئیس سازمان سنجش، مواد امتحانی و رشته‌ها در کنکور دکتری 92تغییری نداشته است، اظهار کرد: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم فروردین‌ماه اعلام می‌شود و داوطلبان در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. وی افزود: دانشگاه‌ها خواستار تخصصی‌تر شدن برگزاری آزمون دکتری بودند که براساس آن کیفیت سؤالات با افزایش تعداد دروس تخصصی عملی شد و سیاست وزارت علوم بر افزایش ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی است.وی با بیان اینکه به دوره دکتری نباید همانند دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نگاه شود، اظهار کرد: در دوره دکتری تعامل میان استاد و دانشجو مهم است. البته ما نیز باید نظارت‌ها و ملاک‌هایمان را شفاف و قوی کنیم.

کد خبر 200334
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز