درپی عرضه ۱۰۰ هزار تنی سنگ‌آهن شرکت گل گهر در تالار صادراتی کیش، امروز هم ۵۰ هزار تن سنگ آهن معدن جلال آباد روی تابلوی صادراتی بورس کالا می‌رود.

به گزارش ایسنا و فارس، محمدحسن کمال آبادی مدیرعامل شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه به‌عنوان عرضه‌کننده سنگ آهن در بورس گفت: امروز ۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی شده معدن جلال آباد با نرخ پایه ۱۱۰ دلار به‌ازای هر تن در بورس عرضه می‌شود، عیار این محموله ۵۶ درصد است. پیش‌بینی می‌شود مانند سایر عرضه‌های سنگ آهن در بورس، امروز نیز خریداران زیادی به تالار معاملات بیایند.

به گفته او سنگ آهن ایرانی به‌خصوص محصولات معادن گل‌گهر، جلال آباد و میشدوان که در بورس عرضه می‌شوند، با توجه به کیفیت مطلوبشان همیشه دارای تقاضا در بازارهای جهانی هستند که پیش‌بینی می‌شود با ادامه عرضه‌های صادراتی این محصول در بورس، آمار قابل‌قبولی در پایان سال به ثبت برسد. ازسوی دیگر طبق اخبار دریافتی از امروز عرضه شمش آلومینیوم هم در بورس کالا از سر گرفته می‌شود. از یک‌ماه پیش عرضه شمش آلومینیوم شرکت‌های هرمزال، المهدی و ایرالکو در بورس کالای ایران متوقف شده است.

عرضه نشدن این محصول در بورس موجب افزایش قیمت شمش آلومینیوم در بازار شده است. مهدی یاراحمدی مدیر کالایی کارگزاری سیماب‌گون گفت: این میزان پیشنهاد شده اما نهایی نشده است و قطعا درصورت عرضه روی آن رقابت انجام خواهد شد. او با اشاره به مشکلات عرضه شمش آلومینیوم در بورس کالا افزود: در حال حاضر امکان عرضه محصولات از سوی تولیدکنندگان وجود دارد اما به‌خاطر مباحث قیمتی عرضه آن بیش از یک‌ماه است که متوقف شده است. او ادامه داد: از طرف ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به تولیدکنندگان دستور داده شده تا قیمت‌گذاری‌ها را به جای ارز آزاد با ارز مبادله‌ای انجام دهند که تولیدکنندگان با این استدلال که ارز مبادله‌ای برای واردات دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند با ارز مبادله‌ای نرخ‌گذاری کنند.

کد خبر 200326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز