همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید با وجود صحبت‌های تئو بوکر همچنان بر نظرش بر روی اتلاف وقت بازیکنان لبنان در بازی شهریور گذشته تاکید دارد.

کارلوس کی‌روش

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در آستانه‌ دیدار ایران برابر لبنان با اشاره به این بازی گفت: می‌دانم فردا روز چهارشنبه و یک روز کاری است، اما همین جا از تک تک مردم ایران به عنوان عضوی از تیم ملی دعوت می‌کنم تا در بازی فردا ( چهارشنبه 18 بهمن) به ورزشگاه بیایند و از تیم ملی حمایت کنند. ما فردا وارد مسابقه‌های تازه‌ای خواهیم شد و بر اساس منطق همیشگی‌مان به دنبال ارائه بازی جذاب و رو به جلویی هستیم. برای لبنان احترام قائلیم اما تنها به هدف‌مان فکر می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود سرمربی لبنان حرف‌های شما را قبول ندارد و می‌گوید باخت ایران در شهریور گذشته به خاطر پیشرفت لبنان بوده نه اتلاف وقت گفت: من به حرف‌های بوکر احترام می‌گذارم و به غیر از این چیز دیگری نگفتم. اما همچنان معتقدم که لبنان در بازی برابر لبنان استاد تقلب بود. من کاری به بازی‌های دیگر لبنان ندارم. حتما این تیم پیشرفت کرده است و من برای سرمربی این تیم احترام قائلم. اما کاری که آن‌ها برابر ما انجام دادند تنها تمارض بود و امیدوارم داور بازی فردا کارش را به بهترین نحو انجام دهد. این توقعی است که من از داور بازی دارم. دوباره تکرار می‌کنم که من چیزی بر خلاف حرف‌های سرمربی لبنان نزدم اما در آن بازی خاص آن‌ها نشان دادند که استاد تمارض و تقلب هستند.

کی‌روش درباره ارزیابی‌اش از هم‌گروه‌های ایران در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا گفت: ابتدا باید بگویم به نظرم تداخل بازی‌های جام ملت‌ها و انتخابی جام جهانی تصمیم درستی نیست اما به هر حال این اتفاق افتاده است و ما تلاش می‌کنیم که به امتیازهای لازم برسیم. مسئله‌ بسیار مهم این است که ما در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کار آسانی پیش رو نداریم. اما تجربه‌ام به من می‌گوید که نباید قبل از بازی‌ها درباره مسابقه‌ها صحبت کرد و باید پس از پایان رقابت‌ها درباره نتیجه‌ای که رقم خورده بهتر می‌توان حرف زد. لبنان تیم خوبی است اما کویت هم با عملکردش من را شگفت‌زده کرده است. با شناختی که از این دو تیم داریم رقابت‌های آسانی پیش رو نخواهیم داشت اما این را هم می‌دانیم که ایران قدرت لازم را برای کسب موفقیت دارد.

کارلوس کی‌روش در ادامه نشست خبری‌اش در پاسخ به این سوال که چه ترکیبی را در بازی با لبنان به زمین می‌فرستید، گفت: بعد از یک هفته اردویی که برگزار شد می‌توانم بگویم تمام بازیکنان انگیزه بالایی دارند و می‌خواهند لبنان را شکست دهیم. با حضور این بازیکنان انتخاب برای من سخت خواهد بود. من از جهت بازیکنانم اطمینان کامل دارم و می‌دانم می‌توانند بهترین عملکردشان را داشته باشند.

وی افزود: اما در برابر آن چیزی که سرمربی لبنان اشاره می‌کند می‌توانم بگویم ما در سال 2013 فوتبال بازی می‌کنیم نه در سال 2002 یا اواخر سال 1990 و باید با این حقایق حرکت رو به جلویی داشته باشیم. بازیکنان من باید با تمرکز کامل در این مسابقه ظاهر شوند تا ضمانت کنند که ما برنده باشیم. درباره موضوع اتلاف وقتی که گفتید نیز باید بگویم موضوع ساده‌ای است و هر کسی وظیفه خودش را دارد. من،‌بازیکنان و داوران هر کدام وظیفه‌ای داریم. بنابراین اگر این اتفاق بیفتد، در دستان من و بازیکنان نیست که جلوی اتلاف وقت لبنانی‌ها را بگیریم. این مسئولیت داور است. من از داور ژاپنی بازی فردا که مطمئنم تجربه بالایی از قضاوت در بازی‌های بین‌المللی و لیگ این کشور داشته است انتظار دارم جلوی این حرکت را بگیرد.

کی‌روش در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از هماهنگ بودن اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و مسعود شجاعی با سایر ملی‌پوشان که تنها یک جلسه در کنار هم تمرین کرده‌اند اطمینان دارید گفت: هیچ شکی ندارم که آن‌ها با هم هماهنگ هستند.

کد خبر 200300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز