همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اولویت اول سیاست خارجی ایران، برقراری صلح و امنیت نه فقط در منطقه بلکه در تمام دنیاست.

 علی‌اکبر صالحی بعداز ظهر دوشنبه با حضور در جمع 240 نفر از متفکرین، تحلیلگران سیاسی، مدیران رسانه‌های بین المللی‌، مسوولین مراکز مطالعاتی و سفرا و دیپلمات‌های مقیم آلمان در سخنانی تحت عنوان «نقش ایران در صلح منطقه ای و توازن قدرت» با تشریح فعالیت‌های هسته‌یی کشورمان اظهار کرد: فعالیت هسته‌یی غیر‌صلح‌آمیز جزو برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران نبوده و نیست و آن را ممنوع و حرام می‌دانیم، همان‌گونه که در جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران نیز با بمباران شیمیایی آن‌ها مقابله نکردیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، وی مطالب ادعایی علیه فعالیت هسته‌یی ایران را نادرست خواند و تاکید کرد: در حال حاضر بین دو طرف مشکل عدم اعتماد وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعلام آمادگی معاون رییس‌جمهور آمریکا برای گفت‌وگوی مستقیم با ایران اظهار کرد: ما قبلا در کشور آلمان با آمریکا در مورد بحران افغانستان مذاکره داشتیم ولی مدت کمی پس از آن رییس‌جمهور وقت آمریکا ایران را به عنوان محور شرارت اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اگر آمریکایی‌ها واقعا بر آمادگی خود برای گفت‌وگو جدی هستند، باید بدانند فشار و تهدید با گفت‌وگو سازگاری ندارد.

وی تاکید کرد: ملت ما 34 سال پیش تصمیم گرفت استقلال خود را به دست آورد و تحت نفوذ ابرقدرت‌ها نباشد. فعالیت هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران اهداف صلح‌آمیز خود را دنبال می‌نماید و آمادگی داریم در صورت به رسمیت شناختن حقوق هسته‌یی کشورمان عدم انحراف فعالیت‌های هسته‌یی در آینده را تضمین نماییم.

کد خبر 200245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز