همشهری آنلاین: ده‌ها تن از انقلابیون و مجروحان لیبیایی با هدف درخواست برای تسریع در روند دریافت کمک‌های مالی به مقر پارلمان لیبی یورش بردند.

یورش ده‌ها تن از انقلابیون لیبی به مقر پارلمان این کشور

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ده‌ها تن از انقلابیون و مجروحان شهر "اجدابیا" و اطراف آن روز گذشته برای تسریع در روند دریافت کمک‌های مالی به منظور درمان خود به سالن کنگره ملی لیبی (پارلمان) در زمان نشست صبحگاهی این ارگان یورش بردند.

این افراد بدون اینکه حراست پارلمان با آ‌ن‌ها برخوردی کند به مقر پارلمان یورش بردند که این اقدام محمد المقریف، رئیس کنگره ملی لیبی را وادار ساخت تا این نشست را به تعویق بیندازد.

این نشست برای بررسی آخرین اقدامات در خصوص مجمع موسسان جهت تدوین قانون اساسی جدید و بررسی نظر علی زیدان، نخست وزیر دولت انتقالی برای اعطای رای اعتماد به پنج وزیر بود که پست‌های خود را در دولت تحویل نگرفته بودند.

محمد المقریف در اقدامی بی‌سابقه برای شنیدن اظهارات انقلابیون و مجروحانی که تا زمان محقق شدن خواسته‌هایشان از مقر پارلمان خارج نشدند، سالن پارلمان را فرش کرد تا به حرف‌های معترضان گوش کند.

وزارت امور مجروحان بلافاصله اعلام کرد که از طریق کمیته‌های تمام شهرها و مناطق در راستای حل و فصل مشکلات مجروحان عمل می‌کند.

وزارت مذکور در بیانیه‌ای از مجروحان خواست با این کمیته‌ها در تماس باشند و پرونده‌های‌شان را به این کمیته‌ها ارائه دهند.

از سوی دیگر، محمد المقریف حمله برخی از اعضای حراست پارلمان به گروهی از کارمندان شبکه ماهواره‌ای لیبی در دو روز گذشته را محکوم کرد و متعهد شد که پارلمان تمام تدابیر لازم را برای انجام تحقیقات در این خصوص اتخاذ کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان از آزادی بیان و مطبوعات دست کشید، اعلام کرد که دوره بستن دهان‌ها و سرکوب فکری به سر آمده است.

از سوی دیگر، اخوان المسلمین لیبی تظاهراتی را که پیش‌بینی می‌شد در اواسط ماه جاری در دومین سالگرد انقلاب مردمی لیبی در سال 2011 برگزار شود، زودتر برپا کردند.

اخوان المسلمین لیبی اعلام کرد که این تظاهرات نباید وسیله‌ای برای خشونت علیه مخالفان و تحریک آن‌ها، تخریب اموال دولتی و خصوصی و یا نابودی مخالفان سیاسی باشد.

اخوان المسلمین در بیانیه خود به مردم هشدار داد که نسبت به سوء استفاده اعضای نظام سابق برای دستیابی به منصبی در دولت و کنگره ملی محتاط باشند.

اخوان المسلمین از نخست وزیر دولت انتقالی لیبی انتقاد کرده و استعفای وی را به دلیل ایجاد کردن مانع در مقابل مشارکت جریان اسلام گرا در روند سازندگی‌ کشور خواستار شد.

از سوی دیگر، لیبی نفوذ نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را به آب‌های منطقه‌ای خود تکذیب کرد.

در همین راستا صالح صمد، فرمانده مرزبان در شهر "درنة" هر گونه روئیت نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را در سواحل این شهر که مشرف به دریای مدیترانه است، تکذیب کرد.

کد خبر 200150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز