همشهری آنلاین: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پی انتشار اخباری در رسانه‌های خارجی در مورد "قصد ایران برای نصب نسل جدید سانتریفیوژها در سایت غنی‌سازی نطنز" گفت: طبق اعلام سازمان انرژی اتمی می‌خواهیم از نسل جدید سانتریفیوژها استفاده کنیم.

سانتریافوژ

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی و سخنگوی وزارت امور خارجه به صورت رسمی اعلام کرده‌ا‌ند که ایران می‌خواهد از سانتریفیوژهای جدید استفاده کند.

وی افزود: قبلا نیز گفته‌ بودیم که قرار نیست توسعه علمی کشور را مطابق با نظر مثبت یا منفی آمریکایی‌ها تنظیم کنیم، ما توسعه علمی کشور را پیش خواهیم برد و ان‌شاءالله ایران سانتریفیوژها را نصب خواهد کرد و آمریکایی‌ها شاهد آن خواهند بود که از قله‌های بلند علم و دانایی بالا خواهیم رفت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جوسازی و واکنش رسانه‌های خارجی در قالب انتشار اخباری با مضمون تلاش ایران برای تسریع در روند غنی‌سازی را نشانه‌ای از عصبانیت آن‌ها دانست و گفت: آن‌ها از افزایش قدرت علمی ایران عصبانی شده‌اند ولی مطمئن باشند که ایران منافع ملی خود را متوقف نخواهد کرد.

حقیقت‌پور تاکید کرد: جمهوری اسلامی غنی‌سازی را مطابق با قواعد بین‌المللی جلو می‌برد و در این راه به هیچ ‌وجه انحرافی نداشته است، آن‌ها با دوربین‌های خود به صورت آن‌لاین تمام فعالیت‌های هسته‌یی ما را کنترل می‌کنند و به خوبی ‌می‌دانند که ایران به هیچ وجه از چارچوب قوانین خارج نشده است.

وی ادامه داد: از طرف‌ دیگر طبق بندهای 4 و 5 قانون ان.پی.تی کشورهای عضو باید کمک علمی به ما کنند که آن‌ها به وظیفه‌شان به خوبی عمل نکرده‌اند که ما در این‌باره گله‌مند هستیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که رسانه‌ها و مقامات غربی نصب نسل جدید سانتریفیوژها در ایران را موثر بر مذاکرات آینده ایران با 1+5 عنوان کرده‌اند، گفت:‌ آن‌ها از این غرها زیاد می‌زنند، اما ما کار خود را انجام می‌دهیم و در نهایت آن‌ها هستند که به دنبال ما می‌دوند.

حقیقت‌پور به اینکه قرار است این نسل جدید از سانتریفیوژها در کجا نصب شود، اشاره‌ای نکرد.

کد خبر 199823
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز