شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل در رقابت Pwnium امسال به هرکسی که بتواند سیستم عامل گوگل کروم را هک کند، جایزه‌‌ای به مبلق عدد پی اهدا خواهد کرد.

به گزارش فوربس،‌ گوگل که پیش از این یک میلیون دلار، و سپس دو میلیون دلار را درازای موفقیت هکرها به عنوان جایزه تعیین کرده بود، در رقابت امسال که در کنفرانس CanSecWest امسال که در ونکوور برگزار می‌شود، میزان جایزه را افزایش داده و به 3.14159 میلیول دلار رسانده است. این رقم به عدد پی، یکی از جذاب‌ترین ارقام در علم ریاضی اشاره دارد تا به شدت رقابت برای بهبود دادن ایمنی سیستم عاملش بیافزاید.

احتمال اینکه یک هکر بتواند به تنهایی تمامی عدد پی را از آن خود کند بسیار کم است. درعوض بسیاری از رقبا در ازای هربار هک‌کردن گوگل کروم 110 هزار و یا 150 هزار دلار برای هر هکی که بتواند دربرابر ری‌بوت سیستم مقاومت کند دریافت خواهند کرد.

تمامی هک‌ها باید از طریق صفحات وب و بر روی مدلی ابتدایی از کروم‌بوک 550 سامسونگ از طریق اتصال وای‌فای انجام شوند. کریس اوانز سازنده گوگل کروم در وبلاگ رسمی کروم اعلام کرد که این جایزه بزرگ می‌تواند دفاع ایمنی سیستم عامل کروم را نسبت به دیگر سیستم‌های عامل ارتقا دهد.

در رقابت‌های مشابهی که در سال گذشته در کوالالامپور مالزی توسط گوگل برگزار شد هدف هک کردن مرورگر کروم بود و نه سیستم عامل کروم. گوگل رقابت Pwnium را سال گذشته به عنوان جایگزینی برای رقابت Pwn2Own به راه‌انداخت تا هکرهای تجاری که اطلاعات هک‌های خود را مخفی نگه‌داشته و در ازای پول آنها را افشا می‌کنند، فضایی برای ارائه اطلاعات داشته‌باشند. گوگل ادعا می‌کند سیستم عامل کروم ایمن‌ترین سیستم‌عامل در بازار است.

کد خبر 199780
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز