گروه حوادث: دو سارق خطرناک بعد از تهیه نقشه تهران و شناسایی سوپرمارکت‌های بزرگ در نقاط مختلف شهر، سناریوی دزدی‌های مسلحانه خود را به اجرا گذاشتند.

حوادث - داخلی

24شهریورماه سال‌جاری مأموران کلانتری 150تهرانسر در جریان سرقت مسلحانه از سوپرمارکتی در این منطقه قرار گرفته و راهی محل حادثه شدند.بررسی‌ها نشان می‌داد که جوان مسلحی بعد از ورود به یک فروشگاه، با تهدید یک قبضه کلت کمری قصد سرقت داشته اما وقتی با مقاومت مغازه دار روبه‌رو شده به سمت وی شلیک کرده و بعد از مجروح کردن صاحب سوپرمارکت، دخل مغازه را خالی کرده و بعد از سرقت پا به فرار گذاشته است.

با حضور مأموران پلیس و اورژانس در محل، مرد مجروح به بیمارستان انتقال یافت و تحقیقات برای دستگیری سارق مسلح آغاز شد.مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از شاهدان و همسایه‌ها پرداخته و متوجه شدند که دزد مسلح در خانه‌ای در همان منطقه زندگی می‌کرده است.با این اطلاعات جست و جوها برای دستگیری او ادامه یافت و مأموران توانستند با استفاده از اطلاعات مردمی، مخفیگاه وی را شناسایی کنند.

آنها این محل را محاصره کردند اما خبری از متهم نشد و این احتمال وجود داشت که وی بعد از سرقت، از پایتخت گریخته باشد. با این حال محاصره مخفیگاه او ادامه داشت تا اینکه نهم بهمن‌ماه هنگامی که سارق 25ساله از شهرستان اندیمشک به مخفیگاه خود در منطقه تهرانسر برگشته بود، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.مأموران در بازرسی کوله پشتی متهم یک قبضه کلت کمری و چهار عدد فشنگ جنگی، یک عدد ساطور و یک چاقو کشف کرده و مرد جوان را برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل کردند.

وی در بازجویی‌های اولیه منکر سرقت مسلحانه شد اما وقتی شواهد را علیه خود دید ناچار به اعتراف شد. او علاوه بر این سرقت، به چند فقره سرقت دیگر از سوپرمارکت‌های تهران اعتراف کرد و مدعی شد که بیشتر سرقت‌ها را با همدستی دوستش انجام داده است.

سرقت روی نقشه

مأموران در ادامه تحقیقات از متهم یک نقشه بزرگ تهران در کوله‌پشتی‌اش کشف کردند که 16نقطه روی آن علامت‌گذاری شده بود. با کشف این نقشه، متهم به مأموران گفت: من و همدستم بعد از تهیه سلاح گرم و سرد یک نقشه تهران خریدیم و روی آن سوپرمارکت‌های بزرگی را که قصد سرقت از آنها را داشتیم، علامت‌گذاری کردیم. وی ادامه داد: بعد از آن به مغازه‌هایی که علامت‌گذاری شده بود حمله کرده و با تهدید اسلحه دست به سرقت می‌زدیم. وی افزود: قبل از سرقت از سوپرمارکت‌های تهران ما به چند مغازه در شهرستان کرج و شوشتر در استان خوزستان دستبرد زده بودیم. بعد از اعترافات متهم، مأموران متوجه شدند که او و همدستش نه‌تنها به سوپرمارکت‌ها دستبرد زده‌اند بلکه با تهدید اسلحه گرم و ساطور دست به سرقت چندین دستگاه موتور‌سیکلت در مناطق مختلف تهران هم زده‌اند.

سرهنگ حسین اسماعیل‌زاده آذر، رئیس‌کلانتری 150تهرانسر با اعلام این خبر گفت: سارق خطرناک در بازجویی‌ها به 20فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده و تعدادی از مالباخته‌ها با حضور در کلانتری او را شناسایی کرده‌اند. وی افزود: متهم دستگیر شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است و تحقیقات برای دستگیری همدست او ادامه دارد.

کد خبر 199715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز