سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران اسلامی در روز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) مشحون از سرور و شادمانی است.

prophet

به گزارش واحد مرکزی خبر، ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) و مومنان خداجوی در سراسر میهن عزیزمان با برپایی مجالس جشن و سرور، مدیحه سرایی و آذین بندی معابر و سر در مغازه‌ها، شور، شعف و نشاط معنوی این عید بزرگ را دو چندان کرده‌اند.

حال وهوای مشهد الرضا بویژه بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) در روز میلاد فرخنده پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) وصف ناپذیر است.

خیابانهای شهر به ویژه خیابانهای منتهی به حرم رضوی با نور چراغانی شده و محافل جشن و سرور در حسینیه ها ، هیئت های مذهبی و تکایا برپاست.

حریم مصفای رضوی که چراغانی شده و بوی عطر و عنبر از صحن ها و رواقهایش به مشام می رسد از سحرگاهان مملو از حضور زائران رضوی و دلدادگان نبوی شده است که آمده اند تا دراین میلاد پر برکت میهمان امام با کرامت خود شوند و استجابت دعاهایشان را عیدی بگیرند.

در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران نیز مراسم جشن و سرور برپاست و سخنرانان و مدیحه سرایان به بیان مناقب و فضایل پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) می پردازند .

نظیر این مراسم در بیوت مراجع عظام ، علما و دیگر اماکن مذهبی شهر قم هم برگزار شد.

عمامه گذاری طلاب هم از دیگر برنامه های این روز خجسته در بیوت مراجع عظام است.

حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ نیز در روز میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) غرق در شادی و نور است.

مردم شیعه و سنی استان فارس در روز میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بنیانگذار مذهب تشیع با حضور در حرم مطهر احمدی با برگزاری جشن و سرور و مولودی خوانی مراتب علاقه خود را به خاندان پیامبر گرامی ابراز کردند.

همچنین سخنوران مذهبی به بیان ابعاد مختلف شخصیت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و ششمین امام همام شیعیان پرداختند و بر ضرورت تاسی از سیره و روش ختم المرسلین تاکید کردند.

پخش شیرینی و شربت ، مولودی خوانی و کف زنی و اجرای تواشیح از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 199412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز