همشهری آنلاین: برندگان جوایز انجمن بازیگران آمریکا در بخش سینما در مراسمی در لس‌آنجلس معرفی شدند.

بازیگر سینمای جهان

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، مراسم این دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا یا همان (SAG) در تالار «شراین» شهر «لس آنجلس» در آمریکا برگزار شد.

در بخش سینما، «دانیل دی-لوییس» برای بازی در نقش آبراهام لینکلن شانزدهمین رییس جمهور آمریکا در فیلم «لینکلن» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

برادلی کوپر برای «کتابچه بارقه امید»، جان هاوکز برای «جلسات»، هیو جکمن برای «بینوایان» و دنزل واشینگتن برای «پرواز» رقیبان وی در این بخش بودند.

«تامی لی جونز» هم برای بازی در نقش تادیوس استیونسِ طرفدار لغو برده‌داری در «لینکلن» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به خانه برد.

آلن آرکین برای «آرگو»، خاویر باردم برای «سقوط آسمانی»، رابرت دنیرو برای «کتابچه بارقه امید» و فیلیپ سیمور هافمن برای «مرشد» رقیبان او در این بخش بودند.

جنیفر لاورنس برای «کتابچه بارقه امید» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

جسیکا چستین برای «30 دقیقه بامداد»، ماریون کوتیار برای «زنگ و استخوان»، هلن میرن برای «هیچکاک» و نائومی واتس برای «غیرممکن» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل، آن هاتاوی برای بازی در نقش فانتین در «بینوایان» شد.

سالی فیلد برای «لینکلن»، هلن هانت برای «جلسات»، نیکول کیدمن برای «گزارشگر» و مگی اسمیت برای «‌The Best Exotic Marigold Hotel» رقیبان او در این بخش بودند.

انجمن بازیگران همچنین جایزه بهترین ‌گروه بازیگری را به بازیگران «آرگو» شامل بن افلک، آلن آرکین، جان گودمن، ویکتور گاربر و... اعطا کرد.

«آرگو» جایزه افتخاری جشنواره فیلم «سانتا باربارا» را نیز به‌ دست آورد تا «بن افلک» در عین ناباوری خود را به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم نزدیک‌تر ببیند.

البته جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا که معمولا پیش‌بینی‌کننده خوبی برای اسکار است نیز جایزه بهترین فیلم خود را به «آرگو» داد تا شانس کسب اسکار برای این فیلم دوچندان شود.

«The Best Exotic Marigold Hotel»، «بینوایان»، «لینکلن» و «کتابچه بارقه امید» دیگر رقیبان جایزه گروه بازیگری جوایز انجمن بازیگران آمریکا بودند.

جایزه گروه بدلکاری انجمن نیز به بازیگران فیلم جاسوسی «سقوط آسمانی» رسید.

«اسپایدرمن شگفت‌انگیز»، «میراث بورن»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «بینوایان» رقیبان «سقوط آسمانی» در این بخش بودند.

از آن‌جا که انجمن بازیگران بیش از 20 درصد اعضای رای‌دهنده آکادمی اسکار را تشکیل می‌دهند، رأی این اعضای انجمن ملاک مناسبی برای پیش‌بینی برندگان اسکار در بخش‌های بازیگری است.

 

کد خبر 199364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز