یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکرهای گروه ناشناس وب‌سایت دولتی ایالات متحده آمریکا را در واکنش به مرگ هکر جوان،‌آرون شوارتز، هک کردند.

هکرهای ناشناس

به گزارش BBC، این هکرها بیانیه‌ای تصویری را به صفحه‌اصلی وب‌سایت کمیسیون احکام ایالات متحده افزودند که در آن به مرگ فعال اینترنتی،‌آرون شوارتز که در ماه ژانویه دست به خودکشی زد، اشاره شده‌است.

در این بیانیه آمده‌است: دو هفته پیش در چنین روزی پا از خطی فراتر گذاشته شد، دو هفته پیش در چنین روزی آرون شوارتز کشته شد. او کشته شد زیرا با انتخابی غیر‌ممکن مواجه شده‌بود. کشته شد زیرا مجبور به انجام بازی شده‌بود که توان برد در آن را نداشت.

شوارتز 26 ساله با اتهام هک مواجه شده بود و گفته می‌شود به همین دلیل اقدام به خودکشی کرده‌است. قرار بود دادگاه فدرال وی در ماه آینده برگزار شود که درصورتی که این دادگاه وی را متهم تشخیص می‌داد باید 35 سال زندان را تحمل می‌کرد. درپی مرگ شوارتز، خانواده وی با انتشار بیانیه‌ای سیستم قضایی آمریکا را به خاطر مرگ این فعال اینترنتی مورد انتقاد شدید قرار دادند.

حمله ناشناس‌ها به وب‌سایت دولتی آمریکا نیمه‌شب جمعه انجام گرفته و روز شنبه وب‌سایت کاملا غیر‌فعال شد. هکرها که این حمله را ماموریت آخرین میعاد‌گاه نامیده‌اند، اعلام کردند که انتخاب این وب‌سایت دلایلی نمادین داشته است زیرا به اعتقاد آنها کمیسیون صدور احکام فدرال به دادستان‌ها امکان می‌دهد که شهروندان را به واسطه قانون اساسی فریب داده و برگزاری دادگاهی عادلانه را تضمین کنند،‌دادگاهی که هیات منصفه آن تماما از دوستان خودی بوده و تخلفی آشکار از متمم هشتم قانون اساسی آمریکا در برابر ظلم و مجازات‌ غیر‌عادی است.

بیانیه ویدیویی همچنین اعلام می‌کند که هکرهای ناشناس به اطلاعاتی بسیار حساس در ارتباط با قضات آمریکایی دست یافته‌اند که ممکن است آنها را بزودی منتشر سازند. فعالیت هکرهای ناشناس به طور کلی طی ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته‌است.

کد خبر 199194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز