محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ما به لطف خدا در انجام ماموریت‌های خود تا پای جان در مقابل متجاوزان ایستاده و دست آنها را قطع خواهد کرد.

به گزارش  ایرنا، رییس جمهوری که در بیست و هفتمین سفر استانی خود به سر می‌برد، صبح چهارشنبه برای مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به تهران بازگشت و پس از برگزاری مراسم روز ارتش برای ادامه سفر استانی خود، عازم استان فارس خواهد شد.

رییس جمهوری در مراسم روز ارتش تاکید کرد: بافت، ساخت و جهت‌گیری ارتش ما تدافعی‌است و نه تهاجمی، و برای انجام ماموریت‌های خود آمادگی کامل دارد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ملت ایران، امروز پرچمدار توحید، عدالت و کرامت انسانی در تمام جهان است و با بی‌عدالتی‌های امروز در جهان در هر نقطه‌ای که باشد، مخالف است.

رییس جمهوری تاکید کرد: ملت ما مخالف ظلم و تجاوز است و از طرف هر کسی و هر دولتی ظلم و تجاوزی صورت گیرد، با آن مخالفت خواهد کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران نه به کسی ظلم می‌کند و نه اجازه می‌دهد نسبت به او ظلم شود، خاطرنشان کرد: ملت ما خواهان صلح و امنیت در همه جهان است.

رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت ما خواهان برقراری ارتباط با همه ملت‌ها و دولت‌ها غیر از رژیم صهیونیستی است و ارتباط دوستانه و گسترده با کشورهای منطقه و همسایگان از سیاست‌های اصلی ماست.

احمدی نژاد افزود: ارتش ایران، مقصد خویش را صیانت از سرزمین مقدس ایران و کسب رضایت حق قرار داده است و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب به ماموریت‌های خویش به بهترین نحو عمل خواهد کرد.

رییس جمهوری اضافه کرد: ارتش ایران، دفاع از استقلال، شرف و امنیت ملت ایران را به عهده دارد و به دنبال صلح، دوستی و امنیت در منطقه است و به عنوان یک قدرت بازدارنده، انجام وظیفه می‌کند.

وی گفت: برخی قدرت‌های زورگو تصور می‌کردند با اعمال تحریم‌های تسلیحاتی ما را تضعیف خواهند کرد اما جوانان و مدیران خلاق و حماسه ساز ارتش توانستند، نیازمندی‌های خود را در همه ابعاد تامین کنند و این نیروی الهی را به سلاحهای پیشرفته مجهز نمایند.

احمدی نژاد افزود: امروز ارتش ما خودکفاست و همه نیازمندی‌های خود را تامین می‌کند. ارتش ایران در خدمت صلح و برادری و امنیت در منطقه است و ما خواهان صلح و صفا و آرامش در همه جهان هستیم.

رییس جمهوری همچنین در سخنان خود از همه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی خواست با تمرین و آمادگی مستمر و با بکارگیری تجهیزات پیشرفته و کارآمد هر روز آماده تر از قبل باشند.

احمدی نژاد یاد و خاطره امام راحل (ره) را که ارتشی متدین را پایه گذاری کرد و روحیه خودباوری را در ارتش زنده نمود، گرامی داشت و همچنین بر روح شهدای حماسه ساز نیروهای مسلح به ویژه ارتش در هشت سال دفاع مقدس و شهید سرتیپ صیاد شیرازی درود فرستاد.

پس از سخنان رییس جمهوری، یگانهای نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه و رییس جمهوری رژه رفتند.

در این رژه، انواع سامانه‌های پدافند هوایی، موشک ها، رادارها، نفربرها، تانک برها، خودروهای تاکتیکی، توپ‌های کششی و خود کششی و تجهیزات شناورهای دریایی که توسط جهادهای خودکفایی ارتش در نیروهای سه گانه بهینه ، مدرنیزه و بازسازی شده‌اند ، شرکت دارند.

گردان نمونه دانشگاه افسری امام علی (ع)، یگان مشترک جانبازان چرخک دار ارتش، یگان پیاده دژبان، گارد محافظ ، گردان نمونه لشکر ‪۲۳‬ تکاور، گروهان نمونه پی ‪ ۵۵‬هوابرد و گردان احتیاط معاونت احتیاط نزاجا، یگانهای نمونه پیاده نزاجا، یگان‌های نمونه پیاده وزارت دفاع از جمله یگانهای نمونه نیروهای مسلح بودند که از مقابل جایگاه رییس جمهوری رژه رفتند.

کد خبر 19896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز