یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی: جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید بر آمادگی کامل این نیرو برای مقابله با تهدیدات احتمالی گفت: هر کس به هر شکل علیه ما ماجراجویی کند بداند که عکس‌العمل شدیدی نشان می‌دهیم.

امیر سرتیپ قرایی آشتیانی که در یک نشست مطبوعاتی به مناسبت روز ارتش شرکت کرده بود، ضمن تشریح وضعیت ارتش جمهوری اسلامی، با اشاره به دکترین نظامی‌این نیرو اظهار داشت: با بهره‌گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس و تحلیل جنگ‌های آینده دکترین نظامی‌خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که پیام‌آور صلح و دوستی برای همسایگان و تمام ملل جهان باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر خودکفایی ارتش در استفاده از امکانات و ساخت تجهیزات گفت: ما در طراحی و ساخت انواع تجهیزات در زمین و دریا و هوا متناسب با شرایط اقلیمی‌خود به خوبی کار کرده‌ایم و در ساخت جت شکاری، موشک‌های هوا به زمین راداری و تلویزیونی و لیزری، رادارهای اخطار و شناسایی، سامانه‌های ناوبری و ساخت ناوچه، ناوشکن و زیردریایی و تسلیحات بومی‌موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی در ادامه درباره این که آیا رزمایشی در سال جدید برگزار خواهد شد یا نه گفت: رزمایش‌های ارتش در سال 86 موردی و تخصصی خواهد بود، ما در بحث پدافند در سه ماهه اول امسال یک رزمایش تخصصی خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا قرایی آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آیا ارتش توانایی دفاع برق‌آسا را دارد نیز گفت: دشمنی که احساس می‌کند می‌تواند حمله برق‌آسا کند باید بداند که او کاری را شروع کرده است که پایانش در دست او نیست و به زودی ابتکار عمل را از دست می‌دهد. هر کس به هر شکل علیه ما ماجراجویی کند بداند که ما عکس‌العمل شدیدی نشان می‌دهیم؛ به طوری‌که انسجام آنها را به هم می‌ریزیم.

امیر دریادار سجاد کوچکی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی‌ایران هم گفت: پنج نوع سامانه جدید ساخت متخصصان و مهندسان نیروی دریایی ارتش در روز ارتش معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.

کوچکی خاطرنشان کرد: ساخت ناوشکن‌های سنگین و ناوچه‌های موشک انداز، سامانه‌هایی که امروز توسط صنایع دفاعی ما تولید می‌شوند، همه دانشی بومی ‌است.

کد خبر 19699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز